אימונותרפיה כנגד קרדית אבק הבית היא טיפול בטוח ומצמצם את השימוש בסטרואידים בחולי אסטמה (Allergy)

מחקר חדש מצא כי טיפול אימונותרפיה (Specific Immunotherapy SIT) באמצעות תמצית קרדית אבק הבית הוא טיפול בטוח ונסבל היטב בחולי אסטמה עם אלרגיה מתונה עד קשה לקרדית אבק הבית. SIT מאפשרת גם לצמצם את השימוש בסטרואידים בשאיפה בחלק מהחולים.

החוקרים בחנו את טיפול SQ-Standardized SIT בקרב 54 חולי אסטמה עם אלרגיה לקרדית אבק הבית, שנזקקו לטיפול בסטרואידים בשאיפה במינון של לפחות 500 mcg של Fluticasone Propionate ביום. החולים חולקו באקראי לטיפול בזריקות SIT תת-עוריות או פלסבו לשלוש שנים.

42 מ-54 החולים השלימו את המחקר. בחולים עם אסטמה מתונה עד קשה, מינון קורטיקוסטרואידים ירד בשנה השניה ב-50% בקרב מטופלי אימונותרפיה וב-25% בקרב מטופלי פלסבו, הבדל משמעותי (P=0.03). אם זאת, עד השנה השלישית ההבדל לא היה משמעותי, עם ירידה של 82% ו-42%, בהתאמה.

הירידה במינון הסטרואידים היתה גדולה יותר באופן משמעותי בחולים עם אסטמה פרסיסטנטית מתונה שטופלו ב-SIT, בהשוואה למטופלי פלסבו לאחר השנה השניה והשלישית (P=0.01 ו-P=0.04, בהתאמה). חציון הירידות לאחר 3 שנים עמדו על 90% ו-42% בקרב מטופלי SIT ומטופלי פלסבו, בהתאמה.

לדברי החוקרים, מדדי PEF, תסמיני אסטמה וטיפולי הצלה נותרו ברובם ללא-שינוי בהערכות השנתיות החוזרות. הם לא מצאו תופעות לוואי חמורות הקשורות בטיפול. 4.7% מהמטופלים דיווחו על תגובה סיסטמית, בהשוואה ל-2.1% ממטופלי הפלסבו.

החוקרים מסכמים כי טיפול SIT יכול להביא לירידה משמעותית בצורך בסטרואידים, ללא פגיעה באיזון המחלה, בחולים עם אסטמה פרסיסטנטית מתונה.

Allergy 2006;61:843-848.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה