תוספת Dexamethasone משפרת את יעילות הטיפול המניעתי ב-Ondansetron למניעת הקאות בעקבות טיפולי הקרנות (J Clin Oncol)

מחקר חדש מצא כי תוספת Dexamethasone לטיפול ב- Ondansetron משפרת את הטיפול המניעתי כנגד הקאות בעקבות טיפולי הקרנות (RIE Radiation Induced Emesis).

למרות שתפקיד Ondansetron בטיפול ומניעת RIE ידוע ומוכר היטב, תפקיד Dexamehtasone אינו מוגדר היטב.

החוקרים בדקו את יעילות טיפול Dexamethasone בשילוב עם Ondansetron כנגד הקאות בעקבות 15 טיפולי קרינה או יותר לבטן עליונה. במחקר השתתפו 211 מטופלים שחולקו באקראי לטיפול ב- Ondansetron במינון 8 מ”ג, בשילוב עם Dexamethasone במינון 4 מ”ג או פלסבו, שניתנו כל יום במהלך ימים 1 עד 5 של טיפולי הקרינה.

תוספת Dexamethasone הביאה לשיפור בתסמיני הבחילות, ללא הגנה משמעותית מפני הקאות במהלך ימי טיפולי קרינה 1 עד 5. כמו כן, החוקרים מצאו יתרון במתן Dexamethasone במהלך תקופת המחקר, מאחר שסיפק הגנה מלאה מפני הקאות, הוריד את מדדי הבחילות, ודרש פחות טיפולי הצלה במהלך ימי הטיפול 1-15.

שילוב Ondansetron עם Dexamethasone נסבל היטב, בדומה לשילוב Ondansetron עם פלסבו.

למרות שנרשמה הדרדרות במדדי איכות החיים (Global Quality of Life) בעקבות טיפול משולב או טיפול ב- Ondansetron בלבד, החוקרים טוענים כי הטיפול המשולב לווה בתאבון טוב יותר, איכות חיים טובה יותר, ופחות בחילות והקאות, בהשוואה לטיפול Ondansetron בלבד. שינה ועצירות היו מעט יותר חמורים בקרב אלו שקיבלו את הטיפול המשולב.

תוצאות אלו תומכות ביתרון הוספת קורס קצר של Dexamethasone ל- Ondansetron בהגנה מפני RIE במהלך טיפולי הקרינה.

לדברי החוקרים, למרות שתוצאות המחקר לא השיגו משמעות סטטיסטית עבור המדד העיקרי (שהוגדר כשיעור המטופלים עם איזון מלא של תסמיני בחילות והקאות בחמשת ימי הטיפול הראשונים), התוצאות של מספר מדדים משניים, כמו גם נתוני איכות החיים, מרמזים ליתרונות הוספת Dexamethasone.

J Clin Oncol 2006;24:3458-3464.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה