Levosimendan עולה על Dobutamine בטיפול בחולים עם אי ספיקת לב (מתוך American Journal of Cardiology

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת יולי של American Journal of Cardiology, עולה כי חולים עם אי ספיקת לב לא מפוצה מראים שיפור יותר משמעותי תחת טיפול ב- levosimendan לעומת טיפול ב-dobutamine.

מחקר זה מראה את היתרון של levosimendan (סנסיטייזר של סידן) לעומת dobutamine (חומר יונוטרופי מסורתי) בהשגת שיפור קליני והמודינמי ממושך בחולים עם אי ספיקת לב לא מפוצה כרונית. בנוסף המחקר מדגים ירידה מקבילה בגורמים דלקתיים ונוירו-הורמונאליים מזיקים.

בכדי לחקור יותר את השיפור של טיפול ב- levosimendan בחולים אלה, החוקרים ערכו מחקר, שבו השתתפו 69 נבדקים, שחולקו רנדומאלית לקבלת levosimendan בעירוי IV של 24 שעות, dobutamine או פלצבו.

בעקבות הטיפול, הרמות בפלזמה של TNF אלפה (tumor necrosis factor-alpha) היו ירודים משמעותית בקבוצת levosimendan, אך לא בקבוצות האחרות. כמו כן, הייתה ירידה ברמות IL-6 בפלזמה לאחר 48 שעות. הדבר היה נכון גם עבור רמות Fas מסיס, ליגנד Fas מסיס ופפטיד N-terminal-pro-B-type natriuretic.

ירידות אלה היו בקורולציה משמעותית עם ירידה בלחץ סוף סיסטולי בקיר בקבוצת levosimendan. שיפורים משמעותיים נוספים נראו בקבוצה זו מקיפים שיפור ב-EF (ejection fraction) של חדר שמאל, לחץ wedge בקפילרות פולמונריות ואינדקס קרדיאלי. זה לא היה המקרה בקבוצות האחרות.

בנוסף, הישרדות ממוצעת חופשייה מאירוע בקבוצת levosimendan (72 יום) הייתה גדולה יותר משמעותית בהשוואה לקבוצת dobutamine (53 יום) או לקבוצת הפלצבו (54 יום).

החוקרים מסכמים כי מאפייני היתרונות של התרופה קשורים לאפקטים האנטי דלקתיים והאנטי אפופטוטים שלה.

Am J Cardiol 2006;98:102-106

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה