תוצאות הריון בעקבות ניתוח לפרוסקופיה להסרת מיומה (Fertility and Sterility)

ממחקר חדש עולה כי הסרת מיומה ע”י לפרוסקופיה עשויה להשיב את הפוריות ולשפר את הסיכוי להריון מוצלח ולידה במועד. מדובר בשיטה בטוחה יחסית כאשר מבוצעת ע”י כירורג מיומן.

המחקר כלל 158 הריונות לאחר 514 Myomectomies שבוצעו באוניברסיטת בולוניה, החוקרים מדווחים על שיעורי הצלחה גבוהים, ללא מקרים של קרע רחמי.

גיל המשתתפות עמד בממוצע על 34 שנים, כאשר בלמעלה מ-50% מהנשים היו לפחות 3 מיומות בגודל 5 ס”מ או יותר. הזמן הממוצע עד להפריה עמד על 18 חודשים לאחר ניתוח.

במחקר נרשמו 106 לידות, שיעור ההפלות הספונטניות עמד על 27.2%, בעיקר בטרימסטר הראשון, בדומה לדיווחים אחרים אודות Laparoscopic Myomectomy, אך גבוה משיעור ההפלות הספונטניות באוכלוסיה הכללית (10-15%). החוקרים לא מצאו קורולציה בין מיקום מיומה והפלות ספונטניות.

החוקרים זיהו שיעור גבוה של ניתוחים קיסריים (74.5%), אך במרבית המקרים מדובר היה בפרוצדורה אלקטיבית (58.5%), ולא בשל סיבוכים. החוקרים משערים כי הסיבה נבעה ככל הנראה ממגננה מפני הלידה עצמה, שכנראה אינה מוצדקת.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי הם כירורגים, לא מיילדים, ולא עקבו מקרוב אחר ההריונות.

למרות שלא נרשמו מקרים של קרע רחמי, החוקרים מדגישים כי חשוב מאוד לשחזר כראוי את החתך.

מדובר בתוצאות ראשוניות בנושא Laparoscopic Myomectomy, מהן עולה כי יש הפרוצדורה לא רק משיבה את יכולת הפריון, אלא גם מאפשרת למטופלות להשלים את ההריון על הצד הטוב ביותר.

Fertil Steril 2006;86:159-165.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה