הפסקה לא הולמת של תרופות לאסטמה שכיחה בתחילת ההריון (מתוך American Journal of Obstetrics and Gynecology)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי נשים רבות מפחיתות במידה משמעותית את השימוש בתרופות לטיפול באסטמה בתחילת ההריון, ובכך מסכנות את עצמן ואת עובריהן. המחקר פורסם בכתב העת האמריקאי למיילדות וגניקולוקגיה (American Journal of Obstetrics and Gynecology).

אחת החוקרות ציינה בראיון שנערך עימה כי נשים רבות מניחות שהמשך שימוש בתרופות לאסטמה במהלך ההריון הינו מזיק, ומפסיקות את השימוש בתרופות על דעת עצמן.

החוקרים השתמשו במידע שנאסף מלמעלה מ-8,000 נשים הרות אסמטיות, שנרשמו ל-Tennessee Medicaid program, כדי לבדוק האם נשים משנות את השימוש בתרופות לאסטמה במהלך ההריון.

החוקרים דיווחו כי עד השבוע ה-13 להריון, שימוש בחומרים נוגדי דלקת בשאיפה ירד ב-22.9%, שימוש בביתא-אגוניסטים לטווח קצר ירד ב-13.2% והשימוש בקורטיקוסטרואידים להצלה (rescue corticosteroids) ירד ב-54.3%.

השימוש בכל הסוגים של תרופות לאסטמה עלה מהשבוע ה-6 לשבוע ה-13 ומהשבוע ה-13 לשבוע ה-26 להריון, ציינו החוקרים, אולם רק השימוש בביתא-אגוניסטים קצרי טווח הראה ריבאונד בעל מובהקות סטטיסטית בשבוע 26.

החוקרים סיכמו באומרם כי תוצאות מחקר זה מצביעות על כך שנשים המבוטחות ב-Medicaid הפחיתו ו/או הפסיקו את השימוש בתרופות לאסטמה במהלך השלבים המוקדמים של ההריון, למרות הנחיות לאומיות הממליצות להמשיך את בטיפול הרגיל.

החוקרת הוסיפה בראיון שנערך עימה כי רופאי primary care, כמו גם אלו המטפלים בנשים במהלך ההריון, צריכים להדריך נשים מוקדם ובאופן תדיר  בנוגע לחשיבות של המשך הטיפול והשליטה במחלת האסטמה ולהבטיח להן שהן משתמשות בתרופות מתאימות. לדבריה, נשים הרות כבר יודעות שהן ‘אוכלות עבור שניים’, ומסר שימושי הוא שהן גם ‘נושמות עבור שניים’, כהגדרתה.

החוקרת הסבירה כי ה- Tennessee Medicaidמצריך כעת שארגוני מתן טיפול רפואי יספקו טיפול במחלה הן לנשים בהריון בסיכון גבוה והן לחולות אסטמה בסיכון גבוה. היא ציינה כי בעוד שלא הייתה התייחסות ספציפית לאסטמה במהלך ההריון, צוות המחקר מביע תקווה כי פרסום מחקר זה יעביר את הסיכונים שזוהו בעבודה זו לארגוני מתן טיפול רפואי.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Am J Obstet Gynecol 2006;195:149-153.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה