האם אינטרפרון ופרדניזולון משפרים Seroconversion בילדים עם HBV? (מתוך Journal of Medical Virology)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה כי טיפול באינטרפרון (Interferon) יחד עם פרדניזולון (prednisolone) עשוי לשפר את זמן ואת שיעור ה- seroconversion בילדים שנדבקו בוירוס של הפטיטיס B (HBV) פרינטאלית. המחקר פורסם בכתב העת לוירולוגיה רפואית (the Journal of Medical Virology).

כיוון שארדיקציה ויראלית מושגת רק לעיתים רחוקות, המטרה העיקרית בנשאי הפטיטיס B היא seroconversion, כלומר ש- hepatitis B e antigen (HBeAg) חיובי יהפוך ל- hepatitis B e antibody (anti-HBe) חיובי, או העלמות של DNA של הפטיטיס B. הטיפול האופטימלי להשגת מטרה זו בילדים אינו ברור.

החוקרים העריכו את התוצאות לטווח ארוך של 20 ילדים שטופלו למשך 16 שבועות באינטרפרון ו-6 שבועות בפרדניזולון, 20 ילדים שטופלו באינטרפרון בלבד ו-8 ילדים שלא טופלו כלל. תקופת המעקב החציונית הייתה 7.5 שנים.

החוקרים דיווחו כי כעבור 12 חודשים, ההתערבות האקטיבית הביאה לתוצאות דומות לאלו שהושגו ללא טיפול במובן של עידוד seroconversion. ואולם, כעבור 5 שנים הטיפול באינטרפרון ובפרדניזולון הביא לשיעור גבוה בהרבה של seroconversion מ- HbeAgל- anti-HBe מאשר בכל התערבות אחרת, 54% לעומת 22% בטיפול באינטרפרון בלבד ו-12% ללא טיפול.

עוד עולה מהדיוווח כי כדי להשיג Seroconversion נדרשו 3.9 שנים, ערך חציוני, והיא הושגה במהירות הרבה ביותר תחת טיפול באינטרפרון ובפרדניזולון. עלייה לפני הטיפול בטרנסאמינזות של הכבד היוותה גורם המנבא שיעור גבוה יותר של seroconversion. בניגוד לממצאים שעלו ממחקרים אירופאיים רבים, אף אחד מהילדים במחקר זה לא הפך להיות נקי מ- hepatitis B surface antigen או ייצר נוגדנים מתאימים.

החוקרים ייעצו כי עד לסיום הערכה מלאה של תרופות נגד וירוסים, כמו אדפוביר דיפיווקסיל (adefovir dipivoxil), טיפול באלפא אינטרפרון, כולל pegylated versions, יחד עם פרדניזולון צריך להילקח בחשבון בילדים עם הדבקה פרינטאלית, עם טרנסאימנזות של הכבד נמוכות או נורמליות, ובעיקר עם הייתה עלייה באמינו-טרנסאמינאזות של הכבד במהלך הטיפול בפרדניזולון.

בשלב זה, סיכמו החוקרים, טיפול בילדים עם הפטיטיס B כרוני נותר בלתי מספק.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

J Med Virol 2006;78:888-895.  

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה