מחקר חדש בישראל בודק האם סיבוכים אימהיים עולים עם ביצוע ניתוחים קיסריים מרובים? (מתוך Obstetrics & Gynecology)

ממחקר חדש, שנערך בישראל ופורסם במהדורת יולי של Obstetrics & Gynecology, עולה כי הסיכון לסיבוכים אימהיים גדולים עולה משמעותית עם ביצוע ניתוחים קיסריים מרובים.

ד”ר ויקטוריה ניסנבלט ממרכז רפואי בני ציון בחיפה מסרה כי החוקרים מאמינים, שירידה בכמות ניתוחים קיסריים היא חשובה בעיקר בנשים, שרוצות ילדים רבים. הדבר אפשרי על ידי כך, שנעשה את כל שאנו יכולים בכדי להוריד את מספר הניתוחים הקיסריים הראשונים ואולי יותר חשוב, על ידי העלאת האחוזים של לידות וגינאליות לאחר ניתוחים קיסריים באוכלוסיות אלה.

החוקרים העריכו את הסיבוכים האימהיים הקשורים לשלושה או יותר ניתוחים קיסריים חוזרים בהשוואה לאלה הקשורים לניתוח קיסרי שני מתוכנן, על ידי בדיקת רישומים רפואיים של נשים, שעברו ניתוחים קיסריים חוזרים בבית החולים בני ציון.

במחקר השתתפו 277 נשים בקבוצת הניתוחים הקיסריים המרובים ו-491 נשים בקבוצת הניתוח הקיסרי השני. נשים בקבוצת הניתוחים הקיסריים המרובים היו בסיכון גבוה יותר משמעותית לחוות איבוד דם גדול יותר, קושי בלידה של התינוק והידבקויות צפופות. הבדלים אלה נשמרו גם לאחר תקנון לגיל האם ולגיל ההיריון.

הפרופורציה של נשים, שהיה להם סיבוך גדול כלשהוא, הייתה גבוהה יותר משמעותית בקבוצת הניתוחים הקיסריים המרובים (8.7%) בהשוואה לניתוח הקיסרי השני (4.3%), למרות שסיבוכים גדולים וקטנים פוסט ניתוחיים לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות.

אם לאחר הניתוח הקיסרי הראשון, משוחחים עם היולדת על לידות בעתיד, על הרופא לקחת בחשבון את התכנון המשפחתי של האישה הספציפית איתה הוא מדבר. אם מתוכננים הריונות נוספים, יש להציע לאישה לידה וגינאלית לאחר הניתוח הקיסרי, שבוצע.

Obstet Gynecol 2006;108:21-26

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה