האם Teriparatide מתאים כטיפול הבחירה הראשון לאוסטופורוזיס? (Arch Intern Med)

ממחקר חדש שבחן את הטיפול באוסטופורוזיס קשה לאחר מנפאוזה, עולה כי עלות הטיפול ב- Teriparatide, PTH 1-34 הומני רקומביננטי, עולה על התועלת של הטיפול.

למרות ש- Teriparatide היא תרופה חדשה ומבטיחה לטיפול באוסטופורוזיס, הטיפול בה אינו משתלם, בעיקר בשל העלות הגבוהה, בהשוואה ל-Alendronate, טיפול פחות יקר ויותר נפוץ.

לאור הממצאים, החוקרים מציעים לשמור את הטיפול ב- Teriparatide רק למקרים של נשים בסיכון הגבוה ביותר ובאלו שאינן יכולות לסבול את הטיפול הסטנדרטי.

עלות Teriparatide עומדת על 6700 דולרים בשנה, לעומת Alendronate שעלותו עומדת על 900 דולרים בשנה. אם מחיר Teriparatide ירד ל-3000 דולרים בשנה, הטיפול עשוי להיות משתלם מבחינת עלות-תועלת.

צוות החוקרים העריך את נושא עלות/תועלת של 4 שיטות טיפול בנשים עם אוסטופורוזיס בסיכון גבוה טיפול סטנדרטי (ויטמין D וקלציום), Alendronate למשך 5 שנים, Teriparatide בלבד למשך שנתיים, ושילוב Teriparatide למשך שנתיים ולאחריו Alendronate למשך 5 שנים.

החוקרים מצאו כי עלות טיפול ב-Alendronate בלבד עומדת על 11,600דולרים לכל QALY (Quality of Life-Year), עדיף על התערבויות אחרות מבחינת עלות-תועלת.

עלות טיפול ב- Teriparatide בלבד עומדת על 172,300 דולרים לכל QALY, והטיפול אינו בחירה רציונלית לדברי החוקרים, מאחר שהוא יעיל יותר ומשיג עליה קטנה ב-QALY בהשוואה לטיפול ב-Alendronate.

עלות טיפול בשילוב Teriparatide/Alendronate עומדת על 156,500 דולרים לכל QALY בהשוואה לטיפול ב-Alendronate בלבד, שוב מדובר בטיפול שאינו משתלם מבחינת עלות/תועלת.

החוקרים היו מופתעים מעט מכך שהטיפול המשולב אינו משתלם, לאור היתרון המשמעותי במניעת שברים שייחסו לטיפול. החוקרים מאמינים שהסיבה לכך נובעת בעיקר מהעלות הגבוהה של Teriparatide.

טיפול משולב ב- Teriparatide/Alendronate עשוי להיות משתלם מבחינת עלות/תועלת אם תהיה ירידה משמעותית בעלות Teriparatide, או עם הגבלת הטיפול לנשים בסיכון גבוה באופן יוצא דופן לשברים, או אם טיפול של חצי שנה בתרופה יהיה יעיל כמו טיפול של שנתיים.

Arch Intern Med 2006;166:1209-1217.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

התייחסות לשיקולי עלות/תועלת בטיפול באוסטיאופורוזיס ואוסטיאופניה ניתן לשמוע גם מהרצאתה של פרופ’ סיריס ששהתה לאחרונה בישראל והעניקה הרצאה בנושא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה