Tolterodine מקל על פעילות-יתר של שלפוחית השתן בגברים (BJU Internat)

ממחקר  חדש עולה כי Tolterodine יעיל בהקטנת התסמינים בגברים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן (Overactive Bladder) ובריחת שתן. עם זאת, החוקרים טוענים שרופאים אינם ממהרים לטפל בתרופות אנטי-מוסקריניות בגברים עם הפרעות בהתרוקנות  בעקבות חשש מפני אגירת שתן.

החוקרים ערכו ניתוח פוסט-הוק של הנתונים שנאספו במשך מחקר בן 12 שבועות שהשווה בין Tolterodine במינון 4 מ”ג פעם ביום ובין טיפול פלסבו ב-163 גברים.

מספר אירועי בריחת שתן בשבוע ירד ב-70% בקבוצת הטיפול, ירידה משמעותית בהשוואה לירידה של 40% בקרב מטופלי פלסבו.

למרות שבמטופלי Tolterodine נרשמו פחות אירועי השתנה ביממה בהשוואה למטופלי פלסבו, ההבדל לא היה משמעותי. בנוסף, מספר גדול יותר באופן משמעותי מבין מטופלי Tolterodine דיווחו על שיפור בעקבות הטיפול בהשוואה למטופלי פלסבו.

תופעת הלוואי השכיחה ביותר היתה פה יבש, שהופיעה ב-16% ממטופלי Tolterodine לעומת 7% ממטופלי פלסבו. רק מטופל אחד מקבוצת Tolterodine הראה סימני צבירת שתן שהביאו להוצאתו מהמחקר. אף אחד מהמטופלים לא פיתח תסמיני צבירת שתן שדרשו הכנסת קטטר.

לאור הממצאים, החוקרים מציעים כי Tolterodine Extended Release הוא טיפול בטוח ומשפר את תסמיני Overactive Bladder טוב יותר מטיפול בחסמי אלפא או מעכבי 5-Alpha Reductase בלבד.נראה כי הסיכון לאגירת שתן אקוטית הוא נמוך מאוד.

BJU Internat 2006;97:1003-1006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה