האם עירוי נסיריטיד בבית המטופל הינו מעשי? (מתוך American Journal of Cardiology)

ממחקר פיילוט תווית פתוחה קטן שנערך לאחרונה, עולה כי טיפול ביתי בעירויי נסיריטיד (NORATAK), צורה רקומביננטית של human B-type natriuretic peptide, עשוי להיות בר ביצוע במטופלים עם אי ספיקת לב מתקדמת, ולפיכך להפוך את הטיפול לאפשרי ללא צורך בביקורים תכופים בבית החולים. המחקר פורסם בכתב העת האמריקאי לקרדיולוגיה (the American Journal of Cardiology). 

ואולם, בראיון שנערך עימו לאחרונה מסר אחד החוקרים כי עדיין אין זה ברור לחלוטין האם האסטרטגיה של סדרת עירויים של נסיריטיד לאי ספיקת לב כרונית מועילה או בטוחה.

אף על פי כן, הוסיף החוקר, במידה ומחקר קליני מתמשך של תרופה זו ידגים כי זהו טיפול בטוח ומועיל, הרי שטיפול זה יהפוך לאופציה אפשרית עבור חלק מהמטופלים.

בכדי לבחון האם גישת הטיפול בבית תהיה מעשית, החוקרים בחנו 20 מטופלים שקיבלו עירוי התחלתי של התרופה בבית החולים ולאחר מכן קיבלו עירויים חד שבועיים נוספים בביתם, על ידי אחות, כל עירוי למשך 6 שעות.

במהלך 12 שבועות המחקר, ארעו 3 מקרי מוות שאינם קשורים לטיפול בנסיריטיד, ו-6 מטופלים נדרשו לאשפוז אחד לפחות בשל אי ספיקת הלב. רק 2 מתוך 204 העירויים גרמו לירידת לחץ דם סימפתומטית ולא היו ארועים כליתיים.  

למרות שמשקל הגוף הממוצע ירד בתחילה, עד לסיום התקופה חזר המשקל הממוצע לערך שנמדד בתחילת המחקר. 

החוקר סיכם באומרו כי במידה והתרופה תוכח כמוצלחת, צוות המחקר ירצה לבחון האם מתן סדרת עירויים בבית יכולה להיות ברת ביצוע. לדבריו, דיווח זה הוא של מחקר פיילוט שמהווה את תחילת המחקר בתחום זה.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

Am J Cardiol 2006;97:1370-1373.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה