האם Esomeprazole משפר את תפקודי הריאות בחולי אסטמה? (Am J Respir Crit Care Med)

מחקר חדש מצא כי טיפול ב-Esomeprazole יכול לשפר את מדדי PEF (Peak Expiratory Flow) בחולי אסטמה, בתנאי שהם סובלים בנוסף מ-GERD (GastroEsophageal Reflux Disease) ותסמינים נשימתיים ליליים.

הממצאים מבוססים על 770 משתתפים עם אסטמה מתונה עד חמורה, שחולקו לטיפול פעמיים ביום ב- Esomeprazole במינון 40 מ”ג או פלסבו, למשך 16 שבועות. הנבדקים חולקו לשלוש קבוצות לפי נוכחות או העדר GERD, תסמינים נשימתיים ליליים, או שניהם.

מניתוח הנתונים עולה כי טיפול ב- Esomeprazole לא שיפר משמעותית את רמות PEF בבוקר. עם זאת, בניתוח נוסף של הנתונים נמצא כי יש הטיפול מסייע לחולי אסטמה עם GERD ותסמינים נשימתיים ליליים, ובחולים שנטלו Long-Acting-Beta2-Agonist (LABA).

נמצא קשר בין טיפול ב- Esomeprazole בחולים עם GERD ותסמינים נשימתיים ליליים ובין שיפור של 8.7 ליטר לדקה ו-10.2 ליטר לדקה במדדי PEF בבוקר ובערב, בהתאמה (P<0.05 לשניהם).

במטופלי LABA, טיפול ב- Esomeprazole הביא לשיפור של 12.2 ליטר לדקה במדדי PEF בבוקר ושיפור של 11.1 ליטר לדקה במדדי PEF בערב (P<0.05 לשניהם). בקרב חולים עם GERD ותסמינים נשימתיים ליליים, השיפורים הללו היו בולטים עוד יותר 14.8 ליטר לדקה ו-19 ליטר לדקה.

הטיפול ב- Esomeprazole נסבל היטב ולא היה קשור בתופעות לוואי חמורות.

המחקר מצא כי Esomeprazole אינו משפר את המצב בכל החולים עם אסטמה מתונה עד קשה. המחקר מצא גם כי ייתכן שיש מקום לטיפול זה בחולים עם GERD ותסמינים נשימתיים ליליים, אך דרושים מחקרים נוספים כדי להגדיר טוב יותר את אוכלוסיית היעד האופטימלית מבין חולי אסטמה.

Am J Respir Crit Care Med 2006;173:1091-1097.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה