רופאים בבריטניה קוראים להפסיק את הרפואה המשלימה ב-NHS

קבוצה של רופאים בריטים בכירים קוראת ל-National Health Service (NHS) להפסיק להציע טיפולי רפואה משלימה דוגמאת הומאופתיה, בזמן שבבתי חולים מפטרים אנשי צוות בשל קשיים בתקציב. המכתב שפורסם בטיימס ונשלח לכל איגרוני הבריאות, קורא לבחון כיצד הכסף מבוזבז.

במכתב כותבים הרופאים כי מדובר בקבוצה של רופאים ומדענים החוששים מהאופן בו מעודדים טיפולים שלא-אושרו או שהופרכו לשימוש כללי ב-NHS.

על המכתב חתמו 13 רופאים בכירים ומדענים.

בזמן בו NHS מצוי תחת לחץ עצום, החולים, הציבור, ו-NHS הם הכלי הטוב ביותר לאור המשאבים הקיימים לטיפול.

במכתב נכתב כי מימון של הממשלה שימש לעידוד סמוי של הומאופתיה, שכונתה טיפול שאינו-סביר ועשרות מחקרים לא הצליחו למצוא עדות משכנעת ליעילותו.

המכתב מתפרסם בעקבות נאום שאמור לשאת הנסיך צ’רלס בפני WHO בג’נבה.

בשנים האחרונות חלה עליה בשכיחות טיפולים משלימים ותרופות דגמאת אקופנקטורה ועשבי מרפא, למרות שיש מעט מאוד עדויות אמפיריות לפיהן הם אכן עובדים.

בחודשים האחרונים נרשמו למעלה מ-7,000 פיטורים במערכת הבריאות, גיוס הוקפא בבתי חולים רבים, בשל צפי לסטיית יתר של מעל 600 מליון פאונדים.

לדברי החוקרים, בבית החולים טענו כי היו עדויות לכך שטיפולים משלימים רבים אכן עובדים ואין להשמיט או להתעלם מהם.

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

“מעודד” לראות שגם לאנגלים יש בעיות במערכת הבריאות שלהם…(אגב, ע”פ מדדים רבים כולל המתנה בתור לניתוח או פרוצדורות אחרות נראה שישראל משיגה את אנגליה באופן משמעותי). בארץ, ע”פ מיטב ידיעתנו, טיפולים השייכים לתחום הרפואה המשלימה אינם נכללים בסל הבריאות, והקופות מספקות שירותי רפואה משלימה בעיקר במסגרת הסדרי ביטוח משלים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה