האם NSAID מעלים את הסיכון לאישפוז בעקבות אי-ספיקת לב? (Heart)

ממחקר חדש עולה כי במטופלי NSAID (Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs) יש עליה קלה בסיכון לאישפוז ראשון בעקבות אי-ספיקת לב (HF). החוקרים מוסיפים כי NSAID עלולים להביא להחמרת אי-ספיקת לב ולאישפוז בחולים עם אי-ספיקת לב מלכתחילה.

לסיכון המוגבר עשויות להיות השלכות משמעותיות, בעיקר בקרב קשישים, המצויים בסיכון העיקרי לאי-ספיקת לב.

החוקרים השוו את הטיפול ב-NSAID בקרב 1396 מטופלים בגילאי 60-84 עם אישפוז ראשון בעקבות אי-ספיקת לב לא-פטאלית ומדגם אקראי של 5000 ביקורות.

14% מהמטופלים טופלו באותו זמן ב-NSAID, לעומת 10% מהביקורות. NSAID שימש בעיקר לאוסטואתריטיס. עם הטיפול הקיים ב-NSAID, הסיכון הכולל לאישפוז ראשון בעקבות אי-ספיקת לב עמד על 1.3 לאחר תיקנון לערפלנים מגו’ריים.

הסיכון היחסי לאישפוז בעקבות אי-ספיקת לב הקשור בטיפול ב-NSAID נע בין 1.1 עם Diclofenac ל-3.4 עם Indomethacin. לא זוהתה השפעה כלשהי למינון או למשך הטיפול.

הסיכון לאישפוז עקב אי-ספיקת לב היה קשור בגורמי סיכון אטיולוגים ידועים, כולל יל”ד, סכרת, אי-ספיקת כליות, מחלת לב ואנמיה. השמנת יתר, עישון, אלכוהול ואישפוז לאחרונה וביקורי מומחים היו קשורים בסיכון מוגבר לאישפוז בעקבות אי-ספיקת לב.

עם זאת, אבחנה קודמת של אי-ספיקת לב היתה גורם הסיכון העיקרי שהיווה טריגר לאישפוז ראשון עקב אי-ספיקת לב, עם סיכון יחסי של 7.3. הסיכון היחסי במטופלי NSAID עם אי-ספיקת לב קודמת עמד על 8.6 לאישפוז, בהשוואה לאלו שלא נטלו קודם NSAID ולא אובחנו קודם עם אי-ספיקת לב.

לסיכום, החוקרים טוענים שהתוצאות מתאימות לתוצאות שפורסמו במחקרים אפידמיולוגיים לפיהם NSAID מחמירים את תסמיני אי-ספיקת לב ומביאים לאישפוז בחולים עם גורמי סיכון, כמו מחלה קרדיווסקולרית, בעיקר אי-ספיקת לב קודמת, אך NSAID גם מהווים טריגר לסיכון לאישפוז בעקבות אי-ספיקת לב בחולים עם היסטוריה קלינית של אי-ספיקת לב.

Heart 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה