ניתוח כריתת שקדים לטיפול בהפסקות נשימה בשינה מסוכן יותר בילדים צעירים יותר (Arch Otolaryngol Head Neck Surg)

דיווח חדש מוצא כי ילדים מתחת לגיל 3 שנים שעוברים ניתוח כריתת שקדים בשל הפסקות נשימה בשינה (OSA) מצויים בסיכון מוגבר להתפתחות סיבוכים נשימתיים, בהשוואה לילדים בוגרים יותר, ולכן כדאי לאשפז אותם.

החוקרים מציינים כי פיתוחים בתחום ההרדמה ובטכניקות הניתוחיות הובילו ליצירת לחץ על הרופאים לבצע את ניתוחי כריתת השקדים כפרוצדורה שאיננה מחייבת אשפוז. אולם, לטענתם לא ידוע האם לגיל החולה השפעה כלשהי בקביעת הצורך באשפוז לשם עריכת הניתוח.

בכדי לבחון את הנושא, ניתחו החוקרים מידע שנאסף מכל הילדים מתחת לגיל 6 שנים שעברו ניתוח כריתת שקדים בשלOSA במרכז רפואי באוהיו בין יוני 1999 למאי 2001.

ב-149 (6.4%) מתוך 2315 הילדים שנכללו במחקר התפתחו סיבוכים נשימתיים לאחר הניתוח.

למרות שבילדים מתחת לגיל 3 שנים נמצאו פחות מצבים קן-מורבידיים, בהשוואה לילדים בוגרים יותר שנבדקו, שכיחות מקרי הסיבוכים הנשימתיים שהופיעו בהם היתה כפולה: 9.8% לעומת 4.9% (ערך p < 0.001). אנליזת רגרסיה לוגיסטית מאמתת את התרומה הבלתי-תלויה של גיל החלה לסיכון להתפתחות סיבוכים, עם ערך OR של 1.98.

החוקרים קובעים כי הממצאים מצויים בהתאמה לתוצאות מחקרים קודמים שדיווחו עלסיכוןמוגבר לסיבוכים נשימתיים לאחר הניתוח בילדים מתחת לגיל 3 שנים. הם מציינים כי הממצאים מספקים עדות נוספת לצורך בביצוע הניתוח תוך אשפוז בקרב ילדים מתחת לגיל 3 שנים.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה