האם שילוב Amiodarone עם Dobutamine אחת לשבוע מסייע לחולי אי-ספיקת לב? (Int J Cardiol)

ממחקר חדש עולה כי מתן Amiodarone דרך הפה, יחד עם עירויים שבועיים של Dobutamine, עשוי להאריך הישרדות, לשפר תפקוד ולהפוך את תהליך הרימודלינג של חדר שמאל בחולי Idiopathic Dilated Cardiomyopathy שפיתחו אי-ספיקת לב סופנית.

מתן רציף של חומרים יונוטרופים, דוגמאת Dobutamine, דרך הוריד,עשוי לשפר את התסמינים בחולים קשים אלו, אך טיפול זה עשוי גם להיות קטלני. במחקרים מוקדמים יותר, החוקרים מצאו כי מרבית החולים שלא טופלו בשילוב AMiodarone ו-Dobutamine נפטרו תוך 3 חודשים.

החוקרים שיעור כי למתן אינטרמיטנטי של עירויי Dobutamine ביחד עם Amiodarone אפקטים חיוביים על ההמודינמיקה וחדר שמאל.

במחקר השתתפו 16 חולים סימפטומטים, שלא הגיבו לטיפול עם ערכי Ejection Fraction של 22% בממוצע (LVEF). החוקרים עקבו אחר המשתפים במשך שנה אחת לפחות.

המשתתפים טופלו ב- Amiodarone במינון 400 מ”ג ליום, ועירוי שבועי של Dobutamine במינון 10 גרם לק”ג לדקה, במשך 8 שעות. 7 מטופלים נפטרו בתוך 6 חודשים משינוי הטיפול.

LVEF של יתר 9 המשתתפים עלה ב-24%. גודל החדר השמאלי ולחץ המילוי של החדר ירדו בהדרגה, והלחץ בעליה ימנית התנרמל במהלך 12 חודשי המעקב.

בקרב השורדים, החוקרים זיהו שיפור ברמת התפקוד מ-New York Heart Association בדרגה 4 בתחילת המחקר, לדרגה של 2.1 לאחר 12 חודשים, וכל המשתתפים יכלו לעמוד במאמצים לאחר 6 חודשים.

החוקרים הפסיקו את הטיפול ב-Dobutamine ב-5 משתתפים בין 20 ו-118 שבועות טיפול, 4 נותרו יציבים מבחינה קלינית למשך עד 183 שבועות לאחר הפסקת Dobutamine.

2 מ-4 החולים שבו לבצע פעילות בלתי-מוגבלת.

לסיכום, החוקרים טוענים כי למרות שדרגת השיפור הקליני בחולים היתה נמוכה מהצפוי בטווח הארוך בעקבות השתלת מתקן מסייע לחדר שמאל, משך הזמן והמנגנון הבסיסי היו דומים.

Int J Cardiol 2006;118;237-243.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה