מינון Infliximab המתאים לטיפול בחולי RA עם מחלות רקע (Arthritis Rheum)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בחולי Rheumatoid Arthritis פעילה עם מחלות רקע נוספות, אין סיכון מוגבר לזיהום חמור במהלך הטיפול במינון המאושר של (3mg/kg) Infliximab ו-Methotrexate, בהשוואה לטיפול ב-Methotrexate בלבד.

עם זאת, Infliximab במינון לא-מאושר של 10 mg/kg, בשילוב עם Methotrexate, קשור בסיכון מוגבר לזיהומים חמורים, כולל שחפת.

החוקרים בדקו 1084 חולים עם RA פעילה למרות טיפול Methotrexate, שחולקו באקראי לטיפול אינדוקציה ואחזקה של פלסבו, 3 mg/kg Infliximab, או 10 mg/kg Infliximab, בשבועות 0, 2, 6 ו-14. בשבוע 22, קבוצת מטופלי פלסבו החלו טיפול ב-3mg/kg Infliximab, בעוד שחולים בקבוצת 3 mg/kg Infliximab שלא הגיבו היטב לטיפול טופלו במינון מוגדל של Infliximab של 1.5mg/kg עד 9mg/kg. מטופלי 10mg/kg Infliximab המשיכו בטיפול זה.

גם חולים שטופלו במינון קבוע של DMARD בנוסף ל-Methotrexate נכללו במחקר, כמו גם חולים עם נטיה מוגברת לזיהום, כמו סכרת ואי-ספיקת כליות כרונית.

הסיכון היחסי לזיהומים חמורים בשבוע 22 בקרב מטופלי 3 mg/kg Infliximab עם Methotrexate, לא היה גדול יותר בהשוואה לטיפול בפלסבו עם Methotrexate. דבר זה היה נכון גם לגבי שכיחות תופעות הלוואי.

בניגוד לכך, חולים שטופלו במינון 10 mg/kg Infliximab עם Methotrexate, היו בסיכון יחסי גדול פי 3 לזיהום חמור בהשוואה למטופלי פלסבו. 5% מהמטופלים במינון 10mg/kg פיתחו זיהום חמור.

4 נבדקים מקרב מטופלי 10 mg/kg Infliximab פיתחו שחפת פעילה, לעומת 2 מטופלים בקבוצת 3 mg/kg ומטופל אחד בקבוצת הפלסבו.

בחולים שטופלו ב-3 mg/kg Infliximab ו-Methotrexate נרשמה ירידה משמעותית, בהשוואה לפלסבו, בסימני ותסמיני RA. לא נרשמה כל עדות לכך שמינון מוגבר היה יעיל יותר.

לאור הממצאים, החוקרים מסכמים כי אין מקום לתת לחולי RA טיפול אינדוקציה ב- Infliximab  במינון של 10 mg/kg.

Arthritis Rheum 2006; 54:1075-1086.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה