האם אויסטה מפחיתה את הסיכון להתקפי לב וסרטן השד בנשים פוסטמנופאוזליות ? (PharmaTimes)

אכזבה לחברת אלי-לילי. מחקר שבדק את יכולתה של  ( Evista (raloxifene   להפחית את הסיכון להתקפי לב לא מצא שהתרופה משיגה מטרה זאת.

מחקרים קודמים הראו שלאויסטה יכולת להפחית LDL כולסטרול, ועל בסיס זה ניסתה החברה לבדוק אם ניתן יהיה להרחיב את ההתוויה של האויסטה.

מחקר ה-RUTH כלל 10,000 נשים פוסטמנופאוזליות שנטלו אויסטה או פלציבו והיו במעקב למשך 7 שנים. כל הנשים שהשתתפו במחקר סבלו כבר ממחלת לב או מסיכון גבוה לפתח התקפי לב.

אולם כאמור, לא היה הבדל בשיעור התקפי הלב בין קבוצת הפלציבו וקבוצת האויסטה. המנהל הרפואי הראשי של אלי-לילי התייחס למימצאים והדגיש שע”פ תוצאות המחקר אין לרשום אויסטה תחת ההתוייה של הגנה מפני התקפי לב.

בדצמבר האחרון נקנסה אלי-לילי בארה”ב ב-36 מיל’ $ עקב כך שביצעה קידום מכירות להתוויות לא מאושרות, ביניהן גם ירידה בסיכון לסרטן השד ומחלות לב.

אויסטה מוכרת כ-1 מיליארד $ בשנה כטיפול לאוסטיאופורוזיס, אך לאור הגידול בתחרות מצד תרופות מקבוצת הביספוספונטים, וכן לאור זאת שהאפקטיביות של אויטסה מבחינת שיפור ה-BMD נמוכה יותר מאשר מתחרותיה מקבוצת הביספוספונטים, ניסתה אלי-לילי להרחיב את ההתוויה לשימושים נוספים בנשים פוסטמנופאוזליות. במסגרת זו עומד להתפרסם בשבועות הקרובים מחקר ה-STAR שבודק את יעילות האויסטה בהשוואה לטמוקסיפן במניעת סרטן שד.

אויסטה כבר אושרה ב-18 מדינות (עדיין לא בישראל)  כטיפול המפחית את הסיכון לסרטן שד, ובמידה ו-STAR יהיה חיובי מבחינתה, לילי מתכננת לבקש אישור להתוויה זו גם בארה”ב.

לדיווח ב-PharmaTimes

הערת המערכת: לפני כשבועיים דיווחנו כאן על מחקר ה-MORE אשר עדכן כי לאויסטה אין השפעה על הסיכון הקרדיווסקולרי , לא לטובה ולא לרעה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה