תסמינים של דרכי השתן התחתונות – האם השכיחות גבוהה יותר בגברים? (מתוך כנס של האיגוד האירופאי לאורולוגיה)

ממחקר שנערך לאחרונה עולה, כי כ-60% מהגברים המבוגרים סובלים לפחות מתסמין אחד של דרכי השתן התחתונות (LTUS), בשכיחות העולה עם הגיל. הממצאים העולים ממחקר זה הוצגו לאחרונה בכנס של האיגוד האירופאי לאורולגיה.

בראיון שנערך עימו מסר אחד החוקרים, כי המחקר מדגים שתסמינים של דרכי שתן תחתונות שכיחים מאוד בגברים, וכי יש צורך אמיתי באבחנה מדוייקת ובטיפול.

נכון להיום, שלפוחית שתן פעילה מידי (overactive bladder) לעיתים קרובות אינה מזוהה בגברים, וזאת בשל קיום בו זמני של מצבים שונים הקשורים לערמונית. גברים הסובלים מתסמינים של דרכי שתן תחתונות מאובחנים לעיתים קרובות כסובלים מהיפרפלזיה שפירה של הערמונית, ומטופלים בחסמי אלפא. רבים ממטופלים אלו, סובלים למעשה בקביעות

מ- overactive bladder, עם תכיפות ודחיפות במתן שתן. ישנם טיפולים יעילים למצבים אלה. 

ממצאי המחקר שהוצג בכנס, מבוססים על ניתוח מידע שנאסף משאלון טלפוני אותו נטלו 5460 גברים מגרמניה, שבדיה, איטליה ואנגליה. זהו מחקר הרוחב המבוסס על אוכלוסייה הראשון שנעשה בכדי לקבוע את שכיחותן של תופעות כמו overactive bladder, אי שליטה במתן שתן ותסמינים נוספים של דרכי השתן התחתונות. החוקרים ציינו, כי בעבר מחקרים באוכלוסיות גדולות התמקדו בעיקר באי שליטה במתן שתן. 

קבוצת המחקר גילתה, כי כמחצית מהגברים דיווחו על תסמינים שהם storage symptoms. תסמינים אלו, שכוללים דחיפות, תכיפות, אי שליטה, והשתנה לילית, נמצאו שכיחים פי שניים מתסמינים שהם voiding symptoms. התסמין עליו דיווחו הנשאלים בשכיחות הגבוהה ביותר היה השתנה לילית (43%). שכיחות תסמינים של דרכי שתן תחתונות עולה עם הגיל, בעיקר בגברים מעל גיל 60.

מידע נוסף בנוגע להשפעה של overactive bladder, אי שליטה על מתן שתן ותסמינים של דרכי שתן תחתונות על התסמינים השונים במטופלים ועל איכות חייהם יהיה זמין רק לקראת סוף שנה זו. 

הערכה נוספת, של מידע שנאסף מכל 14,666 המשתתפים ב- EPIC studyגילה כי השכיחות של overactive bladder דומה בגברים ובנשים (13.4% ו-14.9%), ומשפיעה על 14.2% מהאוכלוסיה המבוגרת מגיל 40. בעבר חשבו כי overactive bladder היא בעייה השמפיעה בעיקר על נשים.

בנוסף, גברים ונשים הסובלים מ- overactive bladderאינם סובלים מאותם סימפטומים. השתנה לילית הינה התסמין השכיח ביותר עליו דיווחו הגברים, ואילו נשים דיווחו על אי שליטה במתן שתן פי שניים מהגברים.

בראיון שנערך עימו סיכם החוקר ואמר כי המידע שנאסף מבליט את העובדה שהאוכלוסיה הסובלת מ-overactive bladder אינה הומוגנית, במיוחד כשמדובר על אי שליטה במתן שתן.

לידיעה המלאה ממדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה