עצומה ל-FDA מטעם חברות התרופות בארה”ב הדורשת להקל ולפשט ההוראות לפרסום ישיר לצרכן (PharmaTimes )

ארגון הממומן ע”י התעשייה הפרמצבטית בארה”ב הגיש עצומה ל-FDA בה הוא מבקש שינוי ופישוט של שנוהלי הפירסום לקהל הרחב (DTC) . הארגון, הנקרא “הקואלציה של תקשורת בריאותית” המורכב מחברות יחסי ציבור ופירסום אשר נתמך ע”י התעשייה הפרמצבטית, טוען שיש צורך להפוך את נוהלי ותהליך פירסום תרופות לקהל לפשוט וברור יותר.

כיום, פרסום תרופות מרשם ע”פ הגדרת ה-FDA מחייב הצגת מידע מסובך שצרכנים רבים אינם יכולים להבין או לעשות בהם שימוש מעשי, טוענת ה”קואליציה” הנ”ל. התוצאה, לטענת האירגון, בלבול ומבוכה אצל הצרכנים.

ע”פ העצומה יש לאפשר הסרה של הציטוט המילולי של האזהרות המופיעות בעלון התרופה ממודעות הפירסום. אלה, לטענת העצומה מפחידים את הצרכן ומרתיעים אותו מפני שימוש בתרופה, ומונעים מלעודד אותו לקיים דיאלוג עם הרופא שלו על התרופה. העותרים מציעים שמבקום אזהרות אינדבדואליות להציב אזהרה כללית שבכל תרופה יש סיכון לתופעות לואי שיש לשקול אותן מול התועלת.

העצומה הגיעה בזמן שבו ה-FDA התחיל בחקירה באשר לאופן הביצוע של כללי ה-DTC . בנובמבר האחרון נמסר כי הנסיון עם DTC מאפשר כעת הערכה מחדש של הכללים. לעצומה האזרחית שהוגשה כעת ה-FDA מחוייב להגיב תוך 6 חודשים.

המתנגדים לפרסום DTC , אשר מגיע בארה”ב להיקף כספי של 4 מיליארד $ בשנה, טוענים שבמקום לעודד את בריאות הציבור, הפירסומים הללו העלו את ההוצאות על רכישת תרופות, כולל רישום שלא לצורך של תרופות מרשם. באוגוסט האחרון, התעשייה הסכימה לאמץ קוד פירסומי אשר יעודד הדגשה מאוזנת של תועלות וסיכונים של תרופות הזוכות לפירסום לקהל הרחב.

כיום רק ארה”ב וניו-זילנד הן המדינות היחידות המאפשרות פירסום תרופות מרשם לקהל הרחב, כאשר ניו זילנד עומדת להפסיק הרשאה זו.

לדיווח ב-PharmaTimes

הערת המערכת: בארץ כידוע, בדומה לכל העולם, מלבד ארה”ב וניו-זילנד,  חל איסור על פירסום תרופות מרשם לקהל הרחב. מכיוון שבשנים האחרונות הקהל הפך לגורם משפיע וחשוב בקביעת ההחלטה של איזו תרופה תירשם למטופל, עושות החברות שימוש בפירסומים עקיפים תוך מתן רמיזות מילוליות או ויזואליות לגבי שם המותג. לא בטוח ששיטה זו עדיפה על הפירסום הגלוי הישיר ויכול להיות שמבחינת בריאות הציבור יהיה דווקא עדיף לאפשר פירסום גלוי לקהל. המצב עוד יותר אבסורדי כאשר במקביל לכך שלא ניתן לפרסם תרופות מרשם, העתונות והתקשורת מוצפים בפירסומים של תוספים שונים, לעיתים רבות חסרי בסיס מדעי כלשהו, המבטיחים לקהל תוצאות בריאותיות מופלאות…כלומר, מי שדווקא הוכיח יעילות ובטיחות מספקים להתוויות שונות אינו יכול לפרסם זאת, ומי שלא – אין למעשה מניעה אפקטיבית של פירסומים כאלה…

כדאי לציין, שאחת הבעיות הקשות שהתגלו בנושא פירסום ה-DTC הוא הלחץ שמופעל על רופאים ע”י הקהל, כשלעיתים קרובות הרופא אף אינו מודע לפרסומים אליהם נחשפים המטופלים שלו. אחת מהדרישות, שאף התקבלו, של הסתדרות הרופאים האמריקאית מהתעשייה בעניין זה , הייתה להציג לפני הרופאים את הקמפיינים לקהל הרחב, עוד בטרם אלה “עלו לאוויר”…(ראה כתבה על כך  בקישור זה).

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה