הנחיות חדשות למלנומה שמות דגש על ביצוע הביופסיה (NCCN)

הנחיות חדשות שפורסמו לגבי מלנומה, שמות דגש מיוחד על החשיבות של ביצוע ביופסיה לנגעים חשודים. ההנחיות הוצגו ב- The National Comprehensive Cancer Network (NCCN).

לפי ההנחיות, במקרים בהם יש אישור לאבחנה של מלנומה בביופסיה, הדיווח הפתולוגי צריך לכלול את העובי לפי ברסלוו (Breslow), את דרגת הקלארק, את מצב הכיב, את עומק הביופסיה, את מעורבות השוליים והאם יש satellitosis.

לפי אחד מכותבי ההנחיות, המפתח לביופסיה מוצלחת ולתוצאה קוסמטית טובה, נעוץ בביצוע של ביופסיה שלמה כבר בפעם הראשונה.

ההנחיות קוראות לביצוע של ביופסיה עם שוליים רחבים, אך לגבי המידה המדוייקת של השוליים שצריכים להילקח, אין עדיין תשובות ברורות. מחקרים קליניים שבדקו את הנושא, הראו תוצאות סותרות. בהנחיות שפורסמו, הכותבים ממליצים לקחת את הביופסיה עם שוליים של 2 ממ, בתלות בעובי הגידול. על הרופאים להחליט לגבי השוליים לפי שיקולים אנטומיים וקוסמטיים בכל מטופל.

הביופסיה המומלצת בחשד למלנומה היא excisional biopsy, עם שוליים שנעים בין 1-3 ממ. יש להיזהר מביופסיה עם שוליים רחבים מדי, שעלולה להפריע למנתח בביצוע של מיפוי לימפתי. ניתן לבצע גם incisional biopsy או punch biopsy של החלק העמוק ביותר בגידול. יש לבצע punch biopsy בעיקר במקרים של נגעים גדולים במיוחד או בנגעים שנמצאים בכפות הידיים או הרגליים, באצבעות, בפנים או באוזן.

ביופסיה שנעשית תוך גילוח עמוק של הנגע, ניתן לבצע רק במקרים בהם החשד למלנומה נמוך.

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה