Implantable loop recorders משפרים איכות החיים של מטופלים עם אירועי סינקופה חוזרים (Eur Heart J)

לפי מחקר חדש עולה, כי שימוש ב- Implantable loop recorders (ILR) משפר את איכות החיים של מטופלים עם אירועי סינקופה חוזרים ומפחית את שכיחות האירועים.

החוקרים מסבירים, שאת מכשיר ה- ILR משתילים מתחת לעור בעזרת הרדמה מקומית, והוא מקליט ערוץ אחד של אק”ג. ניתן להפעיל את המכשיר באופן ידני או באופן אוטומטי אחרי אירוע של סינקופה והמידע שהוא מספק, מאפשר לאבחן את הסיבה לאירועי הסינקופה החוזרים.

תוצאות ממחקר קודם שפירסמו החוקרים בנושא, מחקר שכלל 6 חודשי מעקב, הראה שיפור באיבחון של המטופלים, אך לא הדגים שיפור באיכות חיים. המחקר הנוכחי כלל 18 חודשי מעקב.

במחקר השתתפו 201 מטופלים עם אירועי סינקופה לא מוסברים חוזרים. המטופלים הוקצו אקראית להשתלה של ILR או לטיפול רגיל.

אחרי 17 חודשי מעקב בממוצע, 43% מהמטופלים בקבוצת ה- ILR קיבלו אבחנה לפי אק”ג, לעומת 6% מהמטופלים בקבוצת הטיפול הרגיל.  למטופלים בקבוצת ה- ILR היו גם תוצאות גבוהות יותר במדדים של רווחה כללית ונטייה לשיפור באיכות החיים.

הזמן בין שני התקפי סינקופה, היה ארוך יותר בקבוצת ה- ILR, אך ההבדל היה עם מובהקות סטטיסטית גבולית. לא נמצא הבדל בשיעור התמותה בין שתי הקבוצות.

מבחינת העלויות, עלות האבחנה היתה נמוכה יותר באופן מובהק בקבוצת ה- ILR (37.9 לעומת 108), כאשר גם העלויות הכלליות, להוציא את מכשיר ה- ILR עצמו, היו נמוכות יותר בקבוצת ה- ILR (820 לעומת 1380), ללא מובהקות סטטיסטית. עלות מכשיר ה- ILR היא כ- 1350.

החוקרים מציינים, ש- 37% מהמטופלים להם הושתל ILR, לא הצליחו לתעד את אירוע הסינקופה הראשון שעברו. הם ממליצים לעקוב אחרי מטופלים אלו ולרענן את ההנחיות לגבי השימוש במכשיר.

הערת מערכת: מימצאים תומכים דומים ניתן למצוא במחקר שפירסמנו בפברואר מה-J Am Coll Cardiol.

התקן זה אף מועמד כיום לסל הבריאות ונמצא יעיל מבחינה כלכלית-רפואית, בעיקר לאור החיסכון הצפוי מכך שניתן יהיה לוותר על בדיקות נוספות.

Eur Heart J 2006; 27:351-356.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה