טיפול ב-AMI בסייפר, אך לא בטקסוס, יעיל יותר מסטנט מתכתי (TheHeart – דיווח מה-ACC)







מודעה


ממחקר חדש אשר הוצג באטלנטה בכנס השנתי של ה-ACC , עולה כי Sirolimus-Eluting Stent מדגם Cypher מקטין את הסיכון ל-Target Vessel Failure (TVF) בקרוב ל-50%, בחולים שעברו התקף לב (AMI), בהשוואה לחולים שטופלו בטיפול הסטנדרטי הנוכחי (אנגיופלסטיקה באמצעות בלון וסטנט מתכתי).

כאשר בחנו את התוצאות שנה אחת לאחר השתלת סטנט סייפר, החוקרים מצאו כי הסיכוי ל-TVF היה נמוך ב-49% בקרב מטופלי סייפר, בהשוואה למטופלים בסטנט מתכתי. שיעור TVF בקרב מטופלי סייפר עמד על 7.3%, בהשוואה ל-14.3% בקבוצת המטופלים בסטנט מתכתי (P<0.004). TVF הוא מדד המשלב את הצורה בטיפול חוזר (Target Vessel Revascularization TVR), הישנות התקף לב ותמותה מסיבה לבבית. בנוסף, שיעור התמותה הכוללת היה נמוך בשתי הקבוצות (2.2% בשתיהן).

תוצאות המחקר מספקות מידע חשוב לרופאים המטפלים בחולים לאחר התקף לב. לפני מחקר TYPHOON, לא היה מידע קליני זמין להבנת השימוש האפשרי בסטנט משחרר תרופה במהלך השלב האקוטי של אוטם לבבי. כעת, רופאים זכו לתוצאות מחקר רנדומלי שיסייע להם להעריך את התפקיד האפשרי של סטנט סייפר בחולים לאחר התקף לב.

מחקר TYPHOON (Trial to Assess the use of the CYPHerÒ Stent in Acute Myocardial Infarction Treated with BallOON Angioplasty), הוא המחקר הרנדומלי הראשון שבחן את בטיחות ויעילות סטנט CYPHER בחולים לאחר AMI. במחקר השתתפו 712 חולים שעברו AMI 12 שעות לפני הצבת סטנט. TYPHOON בוצע ב-48 אתרים ברחבי אירופה, ישראל ואוסטרליה.

בנוסף, בוצע מחקר שכלל 210 ממשתתפי מחקר TYPHOON כדי להעריך את שכיחות ההיצרות החוזרת ואת כמות הפרוליפרציה הרקמתית (איבוד מאוחר) בתוך הסטנט, 8 חודשים לאחר הצבת סטנט סייפר או סטנט מתכתי. במחקר מצאו כי סטנט סייפר הביא לירידה של 83% בסיכוי להיצרות חוזרת וירידה של 83% באיבוד המאוחר. היצרות חוזרת מיידית הופיעה ב-3.5% מטופלי סייפר, לעומת 20.3% מהמטופלים בסטנט מתכתי (P=0.001), ואובדן מאוחר של 0.14 מ”מ בממוצע, לעומת 0.83 מ”מ בקבוצת המטופלים בסטנט מתכתי (P<0.0001).

מאחר שמטופלים בסטנט מתכתי מצויים בסיכון מוגבר לתרומבוזיס על הסטנט, היה חשש בתחילה באשר לשימוש בתומכן משחרר-תרופה באוכלוסיית חולים זו.

שיעורי תרומבוזיס על הסטנט לאחר שנה עמדו על 3.4% בקרב מטופלי סייפר ו-3.6% מהמטופלים בסטנט מתכתי (12 מקרים תחת סייפר, 13 מקרים תחת סטנט מתכתי).

המחקר מספק עדות אנגיוגרפית וקלינית חשובה באשר לתפקיד האפשרי של סטנט סייפר בחולים לאחר התקף לב. עם הנתונים ממחקר TYPHOON, גוף הראיות אודות סטנט סייפר ממשיך לגדול.

מחקר TYPHOON הוכיח כי הסיכוי ל-TVF היה נמוך יותר תחת תומכן משחרר Sirolimus בחולים שעברו התקף לב. עם זאת, יש לציין שבמחקר PASSION , מחקר נוסף שבחן סטנט אחר מצופה תרופה, הטקסוס, לא זוהו הבדלים בשכיחות תופעות הלוואי הלבביות המג’וריות או ב-TLR בין סטנט מתכתי וסטנט מצופה Paclitaxel. (טקסוס).

לדיווח באתר TheHeart

הערת מערכת:

בנושא זה של שימוש בסייפר במסגרת הטיפול ב- AMI ניתן גם להאזין ולצפות בהרצאתו של פרופ’ לוטן , מהכנס הבינ”ל לטיפול נמרץ לב שהתקיים בסוף 2005 בישראל .

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה