סיבוכים של ההריון הם גורם סיכון לתמותה ולהתקפי לב בנשים

מחקר שהוצג במסגרת הכינוס המדעי של ה-American College of Cardiology מוצא כי נשים שהתקבלו בהן תוצאות שליליות של ההריון מצויות בסיכון מוגבר לתמותה מכל גורם שהוא ולהתרחשות התקף לב מוקדם, בגיל חציוני של 43 שנים.

החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי בקבוצה קוהורטית של 415 נשים שהיו הרות בעבר וקיבלו טיפול קרדיווסקולרי. החוקרים בחנו תוצאות שליליות של ההריון ואת גורמי הסיכון למחלת לב בקרב הנבדקות.

גיל הלידה החציוני היה 28 שנים והגיל החציוני בו נערך הצנתור הראשון היה 41 שנים. הגיל החציוני בו תועד התקף הלב הראשון היה 43 שנים וגיל הפטירה החציוני היה 42 שנים. תוצאות דומות התקבלו בקרב נשים ממוצא לבן וממוצא שחור.

סיבוכים של ההריון התרחשו בקרב 214 חולות, והיו סבירים יותר להופיע בקרב נשים סוכרתיות, נשים שסבלו מיתר לחץ דם, נשים שסבלו מאנגינה לא יציבה ונשים שסבלו ממחלת עורקים כליליים בעת הצנתור (35% לעומת 24% בקרב אלה שלא סבלו מסיבוכים).

גורמים שנקשרו למחלה כלילית היו מוצא לבן – עם ערך OR של 2.7, סוכרת – עם ערך OR של 2.0, והיפרליפידמיה – עם ערך OR של 3.8.

גורמים שנקשרו לתמותה היו אי-ספיקת לב גדשתית – עם ערך OR של 1.9, תוצאה שלילית כלשהי של ההריון – עם ערך OR של 2.4, עישון בהווה – עם ערך OR של 2.0, וסוכרת הריונית – עם ערך OR של 2.5.

החוקרת הראשית, ד”ר Biswas, מציינת כי עישון במהלך ההריון נקשר לסיכון מוגבר פי 3 לתמותה או להתקף לב בגיל צעיר.

היא מוסיפה כי סיבוכי הריון הם נורת אזהרה והם מהווים גורם סיכון מוקדם למחלה קרדיווסקולרית וכי יש צורך להביא זאת בחשבון בעת ביצוע בדיקות סריקה לזיהוי נשים עם סיבוכי הריון.

החוקרת מסכמת כי יש צורך לבדוק את הופעתם של של פקקות, קרישי דם ובעיות אחרות ובנוסף לזהות גורמי סיכון גנטיים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה