מרק גרמניה שוקלת ביצוע השתלטות עויינת על שרינג גרמניה (PharmaTimes)

ע”פ פירסום ב-PharmaTimes הבריטי, חברת Merck KGaA הגרמנית (לא קשורה ל-MSD האמריקאית) עומדת להגיש הצעת רכש עויינת בהיקף של 18 מיליארד $ לרכישת חברת שרינג הגרמנית (לא קשורה לשרינג פלאו).

מחברת שרינג נמסר כי הצעת הרכש העויינת של מרק היא נמוכה מידי ולכן לא מתקיים עדיין מו”מ. הצעתה של מרק מייצגת פרמייה של 15% מעל מחיר המניה של שרינג בבורסה. (אשר עלתה באופן חד בעקבות השמועות המוקדמות להצעת רכש…) 

הכנסות חברת מרק הסתכמו ב-2005 ב-.5.9 מיליארד יורו, בעוד שמכירותיה של שרינג הגיעו ל-5.3 מיליארד יורו. (היקף מכירות של חטיבת התרופות בשתי החברות דומה – כ-3.9 מיליארד יורו, כשבמרק יתרת ההכנסות מקורה בכימיקלים ובשרינג בעיקר בציוד דיאגנוסטי).

למרק גם חטיבה גנרית פעילה וגם תרופות אתיות שהבולטת שבה היא הארביטוקס, שעלתה לאחרונה לכותרת גם בישראל, על רקע דיוני הסל וחודש המודעות לסרטן המעי הגס. כרגע התרופה מיועדת לטיפול בקו שלישי, אך נראה שמחקרים חדשים שיפורסמו בקרוב יקדמו את התרופה לטיפול בקו ראשון או שני, שינוי שיש לו משמעות רבה מבחינת היקף המכירות של התרופה.

בשרינג, עיקר המכירות של חטיבת התרופות מבוסס על הבטאסרון, תרופה לטרשת נפוצה, והגלולה למניעת הריון, יסמין. מיזוג, אם אכן יתרחש ייצור חברת תרופות גרמנית בהיקף של כ-11 מיליארד יורו בשנה ויעמידה בין החברות המובילות בעולם. המיזוג ה”גרמני” האחרון המשמעותי היה זה שבו חברת הכסט רכשה את רון פולאן הצרפיתי ויצרה את אוונטיס. הצרפתים “החזירו” בהמשך עם רגישת אוונטיס ע”י סנופי והקמת סנופי-אוונטיס, אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם.

לדיווח ב-PharmaTimes 

הערת המערכת: בארץ פועלת חברת מרק באמצעות ג’ינמדיקס, ואילו שרינג גרמניה באמצעות אגיס-פריגו

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה