השכיחות והמשמעות הפרוגנוסטית של אנמיה בחולי אי-ספיקת לב המקבלים טיפול סטנדרטי לעומת טיפול במינון גבוה של Enalapril (מתוך J Heart Lung Transplant.)

ממחקר חדש עולה כי רמות המטוקריט נמוכות הן גורם פרוגנוסטי גרוע לשנתיים הקרובות בחולי CHF (Chronic Heart Failure). מתן Enalapril במינון גבוה מגדיל את שכיחות אנמיה באוכלוסיה זו.

אנמיה היא ממצא אופייני בחולי CHF, למרות שהאטיולוגיה והפתופיזיולוגיה אינן ידועות ברובן. מטרת המחקר היתה לבחון את המשמעות הפרוגנוסטית של המטוקריט נמוך בחולי CHF ואת הקשר האפשרי של מעכבי ACE בהתפתחות אנמיה.

המטוקריט נמדד בזמן גיוס 160 המשתתפים עם CHF, הגיל הממוצע עמד על 56 +/- 12 שנים, NYHA סווג ברמה של 2.6 +/- 0.7, עם LVEF של 20 +/- 9%. המשתתפים חולקו לטיפול במינון סטנדרטי (בממוצע 17.9 +/- 4.3 mg/day) או גבוה (בממוצע 42 +/- 19.3 mg/day) של Enalapril.

תקופת המעקב נמשכה שנתיים. והתוצאות הראו כי רמות המטוקריט בתחילת המחקר עמדו על 42.7 +/- 5%. בניתוח רב-משתני, המטוקריט נמוך (P=0.036), גיל מבוגר (P=0.022) ולחץ דם סיסטולי נמוך (P=0.032) היו פקטורים מנבאים בלתי-תלויים לתמותה תוך שנתיים.

החוקרים מצאו קורולציה עם רמות המטוקריט בתחילת המחקר וסיווג NYHA.

בקבוצת המטופלים במינון גבוה של Enalapril זוהתה ירידה משמעותית בהמטוקריט, מרמות של 43.2 +/- 4.9% בתחילת המחקר, לרמות של 40.7 +/- 4.4% לאחר שנתיים.

החוקרים מסכמים וטוענים כי Enalapril מגביר את הסיכוי לאנמיה באוכלוסית חולי CHF. לדבריהם, נותר עוד לקבוע את המנגנון הפתופיזיולוגי והשפעות שמירה על המטוקריט תקין על התוצאות הקליניות.

2006 Mar;25(3):333-8. Epub 2006 Jan 6 (J Heart Lung Transplant.)

לידיעה ב-Pubmed

הערת מערכת:

בקרוב נביא הרצאה ודיון מצולם ומוקלט העוסק ביעילות הטיפול באנמיה בחולי אי ספיקת לב  באמצעות אריתרופאטין וברזל, בהשתתפות פרופ’ סילברברג, ד”ר ווקסלר ופרופ’ צבעוני

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה