האם נודולים דיספלסטים בכבד הם סימן מקדים לגידול? (Cancer)

ממחקר חדש עולה כי בחולים עם הפטיטיס ויראלי כרוני וצירוזיס, נודולים דיספלסטים יכולים להתפתח לעיתים קרובות ל-Hepatocellular Carcinoma.

החוקרים מציינים כי התקדמויות ביכולות ההדמיה הביאו לזיהוי נגעים נודולרים קטנים בחולים עם מחלות כבד.

על-מנת לקבוע אילו גורמים קשורים בהתפתחות Hepatocellular Carcinoma בנסיבות אלו, החוקרים עקבו אחר 154 חולים. איש מהם לא סבל מ-Hepatocellular Carcinoma בתחילת המחקר.

במהלך תקופת מעקב של 2.8 שנים, 29 (18.8%) מהנודולים הללו התפתחו לסרטן. קצב ההתפתחות היה גבוה באופן משמעותי ב-High Grade ו-Low Grade Dysplastic Nodules.

למשל, לאחר שנה אחת, קצב ההתפתחות מבין High-Grade Nodules עמד על 46.2%, ולאחר 5 שנים, 80.8%. השיעורים המקבילים מבין Low-Grade Nodules היו 2.6% ו-36.6%.

קצב ההתפתחות השנתי עמד על 20% בחולים עם High-Grade Nodules, ו-10% בחולים עם Low-Grade Nodules. השיעורים המצטברים עמדו על 7% לאחר שנה אחת, 19.9% לאחר 3 שנים ו-27.4% לאחר 5 שנים.

בין הפקטורים הקשורים בהתפתחות סרטן היו אבחנה היסטופתולוגית, קוטר גידול של מעל 14 מ”מ, גיל מעל 60 וירידה בזרימת הדם הפורטאלית בנודולים בכבד.

לסיכום, החוקרים מדגישים כי על בסיס השינויים הנצפים במהלך תקופת המעקב, עליה בקוטר הגידול היא הפקטור החשוב ביותר הרומז לטרנספורמציה ממאירה.

Cancer 2006;106:636-647.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה