ברכיתרפיה והקרנות במינון גבוה יעילים לטיפול בסרטן ערמונית מוקדם

ממחקר חדש עולה כי ברכיתרפיה ו-External Beam Radiation Therapy (EBRT) במינון גבוה, דומים ביעילותם לטיפול בסרטן ערמונית ממוקם בסיכון נמוך או בינוני.

החוקרים עקבו אחר 132 חולים שטופלו ב-EBRT במינון גבוה והשוו אותם עם 132 חולים שקיבלו טיפול ברכיתרפיה לסרטן ערמונית ממוקם.

החוקרים התאימו בין הנבדקים בשתי הקבוצות במדדי T-Stage, Gleason Score, PSA וגיל. אף אחד מהמשתתפים לא קיבל טיפול הורמונלי.

לאחר חציון של 5.4 שנים בקבוצת EBRT וחציון של 4.7 שנים בקבוצת ברכיתרפיה, לא נמצא הבדל משמעותי באיזון המחלה בין שני הטיפולים. החוקרים העריכו את המטופלים לפי מגוון מדדי PSA והתוצאות היו דומות.

האיזון הביוכימי ל-5 שנים עמד על 90%, תוצאה שזוהתה הן בקרב מטופלים בסיכון נמוך והן בסיכון בינוני. עובדה זו מוכיחה כי ברכיתרפיה ו-EBRT במינון גבוה דומות ביעילותן, ללא קשר לקבוצת הסיכון.

היעילות הדומה של שני הטיפולים בכל הקשור לתוצאות הביוכימיות רומזת כי יש לקחת בחשבון פקטורים נוספים בטרם מקבלים החלטות טיפוליות. החוקרים מאמינים כי הסיבוכים של טיפולים אלו ואיכות החיים לאחר הטיפולים יהפכו לפקטורים חשובים יותר בקביעת הטיפול המתאים בעתיד.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה