Pimecrolimus Cream בטוח לשימוש בילודים הסובלים מ-Atopic Dermatitis (מתוך Pediatrics)

מסקירה של מחקרים קלינים שהשוו טיפול ב-1% Pimecrolimus Cream ופלסבו בקרב יילודים עם Atopic Dermatitis עולה כי החומר הפעיל אינו קשור בשיעור גבוה יותר של זיהומי עור ואחרים, תופעות לוואי אחרות או דיכוי חיסוני.

Pimecrolimus Cream (Elidel) הוא Calcineurin Inhibitor מקומי, המעכב את הטרנסקריפציה והשחרור של ציטוקינים אינפלמטורים ודמיאטורים המיוצרים ע”י תאי T ותאי Mast המעורבים בפתוגנזה של Atopic Dermatitis. יש למרוח את המשחה פעמיים ביום, בכל האזורים הנגועים, עד לריפוי מלא, ולאחר מכן להשתמש במשחה בכל חזרה של המחלה.

החוקרים בחנו 4 מחקרים פרמקוקינטיים שכללו 35 ילודים עם Atopic Dermatitis ו-6 ניסויים קליניים שכללו 1133 משתתפים. כל הנבדקים היו בגילאי 3-23 חודשים.

תוצאות המחקרים הפרמקוקינטיים הראו כי טיפול ב-1% Pimecrolimus הביא לחשיפה סיסטמית מינימלית, אפילו בחולים עם מחלה נרחבת, וכי ריכוז התרופה בדם נותר נמוך במהלך הטיפול למשך עד שנה אחת.

שיעור תופעות הלוואי היה דומה, פרט לצמיחת השיניים, שהיתה שכיחה יותר לאחר טיפול ב- Pimecrolimus, אך החוקרים התייחסו לקשר כמקרי.

תגובה באזור השימוש בתרופה, כולל תחושת צריבה ואודם, הופיעו בפחות מ-1% מהיילודים המטופלים, ונטו להיעלם עם שימוש ארוך טווח.

שיעור הזיהומים העוריים (חיידק, פטריה, טפיל או וירוס), הזיהומים האחרים וזיהומי עור שונים היו דומים בין קבוצת המטופלים בתרופה ובפלסבו.

גם שיעור זיהומי Herpes Simplex היו דומים בשתי הקבוצות. 10 ילודים שטופלו ב- Pimecrolimus פיתחו Eczema Herpeticum נרחבת. כל המקרים הגיבו לטיפול אנטי-ויראלי מקומי ו/או סיסטמי, ללא הישנויות, למרות שמטופל אחד הפסיק את הטיפול ב- Pimecrolimus כתוצאה מכך. החוקרים ציינו כי שיעורי Eczema Herpeticum היו דומים לשיעורים שנצפו בילדים מבוגרים יותר שטופלו ב- Pimecrolimus.

שיעור התוצאות החיוביות בסרום לאחר חיסון שיגרתי בקבוצת מטופלי Pimecrolimus היו דומים לשיעורים המקובלים בספרות, עובדה שחיזקה את ההשערה כי Pimecrolimus אינו מפריע ליכולת החיסונית התקינה.

לאור הממצאים, החוקרים כותבים כי 1% Pimecrolimus עשוי להיות טיפול אלטרנטיבי לטיפול מקומי בסטרואידים בילדים צעירים.

Pediatrics 2006;117:3118-e128.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה