בדיקת MRI באמצעות חומר ניגוד מגדילה את הטווח התרפואיטי של תרופות נגד-סרטן (J Natl Cancer Inst)

מחקר חדש מוכיח כי Mangafodipir, חומר ניגוד לבדיקת MRI, יכול להגביר את הציטוטוקסיות של תרופות לסרטן, תוך הגנה על התאים הנורמלים.

Mangafodipir מונע אפופטוזיס המושרה ע”י Hydrogen Peroxide בתאים תקינים. מאחר שתאים סרטניים רגישים יותר מתאים נורמלים לעקה חמצנית, ותרופות אנטי-סרטניות פועלות דרך העלאת רמות Hydrogen-Peroxide, החוקרים בדקו את השפעת Mangafodipir על פעילות תרופות אנטי-סרטניות.

מבדיקות דם של חולי סרטן ונבדקים בריאים עולה כי חומר הניגוד הגן על תאים נורמלים מפני הרס ע”י מגוון תרופות אנטי-סרטניות. Mangafodipir הביא לירידה של 46% בליזיס תאים בתנאי מעבדה, כאשר ניתן בנוסף ל-Paclitaxel, ב-30.5% עם Oxaliplatin וב-15% עם 5-Fluorouracil.

בתאי סרטן CT26 בעכברים, החוקרים מצאו כי הוספת Mangafodipir מביאה לעליה משמעותית בטוקסיות של התרופה האנטי-סרטנית. מחקרים מעבדתיים של CT26 הראו כי חומר הניגוד הגדיל את העיכוב של Paclitaxel על תאי גידול. בנוסף, חומר הניגוד הגן על העכברים שטופלו ב-Paclitaxel מלויקופניה.

14 מ-17 העכברים שטופלו ב- Mangafodipirלאחר הדבקה ב-Staphylococcus Aureus, וטיפול Paclitaxel, שרדו, לעומת 3 מ-17 שלא קיבלו את חומר הניגוד.

התוצאות תומכות בשימוש ב- Mangafodipir בחולי סרטן, מאחר ש- Mangafodipir עשוי להגדיל את האינדקס התרפואיטי של תרופות אנטי-סרטניות הן ע”י הגנה על תאים נורמלים והן ע”י הגברת הפעילות של התרופות נגד תאי הגידול.

J Natl Cancer Inst 2006;98:236-244.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה