עמותת לה”ב- ”למען הפגים בישראל” חושפת: דוח בויקס – לקביעת תקנים חדשים ליחידות לטיפול נמרץ בילוד: נגנז ולא יושם מעולם

העמותה משיקה עצומה אשר קוראת למשרד הבריאות, האוצר והממשלה לדאוג להקצאת הסכומים הנדרשים על מנת לשמור על חייהם של הפגים. פרטים באתר: 

www.pagim.net

עמותת לה”ב- למען הפגים בישראל חושפת את דו”ח בויקס באתר העמותה. הדו”ח אשר נכתב ב 1994 מעולם לא פורסם למרות שהוזמן על ידי משרד הבריאות. העמותה פותחת בקמפיין תקשורתי על מנת להביא ליישום מסקנות הדו”ח בין השאר באמצעות חתימות על עצומה דיגיטאלית אותה תעביר למשרד הבריאות ומשרד האוצר.

עיקרי הדו”ח הגנוז מציינים דרישה לתקן סיעודי ורפואי מינימלי ליחידת טיפול נמרץ (פגיה) . לדוגמה- תקן של אחות על כל פג וחצי בממוצע, לעומת אחות לכל שלושה,ארבעה ואף חמישה פגים כיום.

לדברי מנהלי הפגיות המחסור החמור בכוח אדם סיעודי הינו הגורם מספר אחת לזיהומים ומקרי המות הרבים מדי של הפגים בהם אנו נתקלים השכם והערב.

בנוסף, דו”ח אמוראי מתריע על מחסור חמור בכוח אדם רפואי מקצועי בפגיות, ולא רחוק היום בו לא יהיו מספיק רופאים לטיפול בפגים. עמותת לה”ב קוראת לישם גם את ממצאי דו”ח זה.

דוח מבקר המדינה מדצמבר 2003 בנושא היחידות לטיפול נמרץ בילוד קבע כי תקן האשפוז ביחידות נקבע לפני שנים רבות, והוא אינו מתאים לצורכי האוכלוסייה ובתי החולים. בפועל, חרג מספר מיטות האשפוז ביחידות, לעתים באופן ניכר מהתקן. כאשר בתי החולים הגדילו בפועל את מספר מיטות האשפוז ביחידות הם נטלו עליהם מחויבות גדולה לטיפול רפואי מוגבר ללא גיבוי תקציבי מתאים וכפי שצוין קודם לכן- ללא גיבוי תקני כוח אדם מתאימים.

התקנים לכוח אדם רפואי ביחידות לא עודכנו שנים רבות. התקנים נקבעו לפי מספר מיטות האשפוז ביחידה ללא הפרדה בין סוגי הטיפול השונים. במקרים מסוימים לא נעשה שימוש בכל חדרי האשפוז ביחידות בשל מחסור בכוח אדם סיעודי, והצפיפות בחדרים המאוישים הייתה גדולה.

אורן מלברגר יו”ר עמותת לה”ב אשר יזם את העצומה ואת חשיפת דו”ח ועדת בויקס קורא ליישם את מסקנות הדוח: הוספה מיידית של תקני אחיות מקצועיות באופן רציף ורב שנתי. הפנית משאבים לציוד לפגיות והקמת צוות שידון בדרכי משיכה של מתמחים למקצוע.

“כל שקל שיוקצה לפגיות יסייע במניעת מקרים של זיהומים, תקלות, פגיעות בלתי הפיכות ומוות של תינוקות. מניעה זו תסייע להקטין במידה ניכרת את האשפוזים, התרופות, הטיפולים והקצבאות שניתנים לפגים לאחר שחרורם מבית החולים ולאורך חייהם”. הוסיף מלברגר.

על עמותת לה”ב:

עמותה זו הינה מלכ”ר -מוסד ללא כוונות רווח הפועל בישראל בהתנדבות ואשר הוקמה ע”י הורים לפגים בשנת 2004 בעקבות תקלות וחוויות אישיות עם צרכי הפגות ובעיותיה. העמותה חרתה על דגלה את קידום זכויות הפג בישראל. אף נושא תפקיד  בעמותה לא מקבל משכורת והכל מתבצע בהתנדבות. 

בישראל כ- 150 אלף לידות בשנה; כ-10 אחוז מהן לידות פגים. כ- 50 אחוז ממקרי מות תינוקות במדינה הינם עקב פגות! (דו”ח מכון גרטנר מהשנה) הפגים לאחר שחרורם נדרשים למעקבים רפואיים רבים וחלקם גם לתמיכה ארוכת שנים, מפרכת ויקרה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה