האם טיפול בסטטינים מומלץ לסובלים מתעוקה לא יציבה עם רמות תקינות של כולסטרול ? (Int J Cardiol)

התחלת טיפול מוקדם בסטטינים לאחר אירוע של תעוקה – אנגינה לא יציבה משנה את התהליך התרומבוטי במטופלים עם רמות כולסטרול תקינות, כך עולה ממחקר יווני שפורסם ב-International Journal of Cardiology .

החוקרים מציינים כי בעוד שהטיפול בסטטינים בשלב האקוטי של אירוע כלילי לא יציב ידוע כמשפר את הקליניקה של החולה, ההשפעה של תרופות אלה על המערכת התרומבוטית-פיברינוליטית באנגינה לא יציבה – בחולים עם רמות כולסטרול נורמליות הייתה לא ידועה.

החוקרים העריכו במחקר זה את ההשפעה קצרת הטווח של אטורבסטטין ( atorvastatin – ליפיטור) במינון נמוך על סמנים תרומבוטים-פיברונוליטים ב-45 מטופלים עם רמות כולסטרול תקינות הסובלים מאנגינה לא יציבה.

24 מטופלים קיבלו 10 מ”ג אטורבסטטין ליום למשך 6 שבועות מייד לאחר אישפוז בבי”ח על רקע אירוע של תעוקה, ו-21 קיבלו טיפול ללא סטטין והוו קבוצת ביקורת.

החוקרים מדווחים שאטורבסטטין מנע את שיחרור הסמנים התרומבוטיים הנגזרים מהאנדותל, דבר המרמז על כך שהוא משפר את התגובה של תאי האנדותל בעורק לאירועים קורונרים. עם זאת, החוקרים גילו שאטורבסטטין מונע את העלייה בפקטורים התרומבטים והאנטיתרומבוטיים הנגזרים מהכבד.

החוקרים סבורים שתופעה זו עשוייה להצביע על כך שסטטינים עשויים להשפיע על הפעילות הביוסינטתית של הכבד באופן לא ספציפי במטופלים אלה, ועדיין לא ברור אם היא מעוררת את האפקט התרומבוטי או האנטיתרומבוטי בקבוצת חולים זו.

לכן, מסכמים החוקרים, יש מקום לביצוע מחקרים נוספים עד אשר ניתן יהיה להמליץ באופן מוחלט על התערבות מוקדמת של טיפול בסטטינים במטופלים עם תעוקה לא יציבה ורמות תקינות של כולסטרול.

לדיווח במדסקייפ

Int J Cardiol 2006;106:333-337.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה