טיפול ביתר לחץ דם בקשישים אינו מפחית פרפוזיה מוחית (American Journal of Hypertension)

תרופות המטפלות ביתר לחץ דם לא מחלישות את זרימת הדם הצרברלית בקשישים הסובלים מיתר לחץ דם. מצד שני, הפרמטרים ההמודינמים במוח הינם בלתי תקינים כאשר בעלי לחץ דם גבוה אינם מטופלים.

בוצע מחקר שהעריך את ההשפעה של תרופות לאנטי יתר לחץ דם מסוגים שונים על ההמודינמיקה במוח ב- 75 קשישים, ללא הסטוריה של שבץ מוחי או סוכרת.

טיפול בחוסמי תעלות סידן, בחוסמי ביתא ובאנטגוניסט לרצפטור אנגיוטנסין 2 הוריד משמעותית את לחץ הדם העורקי הממוצע מבלי להשפיע על מהירות הזרימה במוח האמצעי.

טיפול ב- Valsartan (אנטגוניסט לרצפטור אנגיוטנסין 2) שיפר בצורה משמעותית את משתנה מתח כלי הדם במוח בהשוואה לקבוצת הביקורת או לתרופות אנטי יתר לחץ דם אחרות.

Valsartan הוא גם בעל יכולת לנרמל את השינויים במלאי משתנה מתח כלי הדם במוח, באותם חולים קשישים ללא הסטוריה של שבץ מוחי או סוכרת, לרמה של אנשים בריאים בני אותה קבוצת גיל.

למרות העובדה שמשתנה מתח כלי הדם והזרימה במוח לקויים בחולים בעלי יתר לחץ דם שאינם מטופלים בתרופות, התגובה האוטורגולטורית הצרברלית נשמרת בשתי קבוצות הניסוי.

במחקרי המשך מתכננים החוקרים לבדוק את ההשפעות של מינון נמוך של אנטגוניסט לרצפטור אנגיוטנסין 2 או של מעכבי ACE על ההמודינמיקה הצרברלית בנשואים מזדקנים בריאים.

לדיווח במדסקייפ

Am J Hypertens 2005;18:1621-1625

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה