ורדנפיל משפר גם הפרעות בזקפה וגם דיכאון קל (Am J Psychiatry)

לפי מחקר חדש, ורדנפיל (LEVITRA) משפר גם הפרעה בזקפה וגם דיכאון קל הנילווה להפרעה. לפי החוקרים, הפרעה בזיקפה ודיכאון קשורים באופן הדוק.

מחקרים קודמים כבר הראו, כי טיפול במעכבים של PDE-5 להפרעה בזקפה, קשור בשיפור של דיכאון נילווה. ורדנפיל הוא מעכב PDE-5 סלקטיבי, שהוכח כיעיל בטיפול בהפרעות זקפה, ללא קשר לאטיולוגיה של ההפרעה.

במחקר השתתפו 280 גברים, עם הפרעת זקפה הנמשכת יותר מחצי שנה ועם דיכאון מג’ורי קל לא מטופל. המטופלים הוקצו אקראית לטיפול בורדנפיל במינון 10 מגיום או בפלצבו, למשך 4 שבועות. אחרי הטיפול בן 4 השבועות, החוקרים שינו את מינון הורדנפיל ל- 5 מגיום או ל- 20 מגיום. יעילות הטיפול הוערכה לפי האינדקס הבינלאומי להפרעות זקפה ולפי מדד HAM-D לדיכאון.

בהשוואה לפלצבו, ורדנפיל היה קשור בשיפור מובהק בכל מדדי הזקפה. התוצאות באינדקס הזקפה היו 22.9 בקבוצת הטיפול, לעומת 14.9 בקבוצת הביקורת, והתוצאות במדד HAM-D היו 7.9 לעומת 10.1 בהתאמה. טיפול בורדנפיל היה המנבא הטוב ביותר לחזרה לתפקוד תקין מבחינת זקפה, וחזרה לתפקוד תקין היתה הגורם המנבא הטוב ביותר להיעלמות תסמיני הדיכאון.

לפי החוקרים, תוצאות המחקר מראות כי במטופלים עם הפרעות בזקפה ודיכאון קל, יש לנסות טיפול בתרופות לשיפור הזקפה, כאשר טיפול שכזה יכול לשפר גם את תסמיני הדיכאון.

Am J Psychiatry. 2006;163:79-87

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה