מעכב aromatase עשוי לשמש בטיפול בהפרעות גדילה (J Clin Endocrinol Metab)

חוקרים מדווחים כי דיכוי ביו-סינתזה של אסטרוגן באמצעות letrozole, מעכב aromatase, דוחה את התבגרות העצם ולכן מעלה את הגובה הצפוי בבגרות, בקרב ילדים בעלי קומה נמוכה אדיופטית.

החוקרים מסבירים כי אסטרוגן הוא בקר חיוני של הבשלת העצם, איחוי פלטת הגדילה ועצירת הצמיחה לגובה. בכדי לבדוק האם ניתן להשיג עליה בגובה הצפוי בבגרות באמצעות חסימת ביו-סינתזה של אסטרוגן, הם טיפלו ב-31 ילדים בעלי קומה נמוכה אידיופטית במתן letrozole (במינון של 2.5mg ביום) או פלצבו, במהלך שנתיים. גילאי הילדים היו 9-14 שנים.

כעבור שנתיים של טיפול, עלה שיעור הקומה הצפוי ב-5.9 סנטימטרים ודרוג סטית התקן בגובה עבור גיל העצם עלה בשיעור של 0.7 (ערך p < 0.0001 בשני המקרים). לא הופיעו שינויים בשני מדדים אלה כעבור שנתיים של מתן פלצבו.

החוקרים מסבירים כי הטיפול באמצעות letrozole נסבל היטב ולא השפיע על הרכב המינרלים בעצם. הם מציינים כי צפיפות המינרלים הנצפית עלתה רק בקרב הקבוצה שנטלה letrozole בשיעור חציוני של 4.3%.

החוקרים מסכמים כי הממצאים מעידים שמעכבי aromatase יכולים לשמש כצורת טיפול חדשה ויעילה בהפרעות גדילה הקשורות לאטיולוגיות שונות. אולם, הם מזהירים כי עדיין יש צורך באיסוף מידע לטווח ארוך יותר, כולל בדיקה האם העליה בגובה הצפוי בבגרות אכן מתורגמת לעליה בגובה בבגרות.  

לידיעה במדסקייפ

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:6396-6402.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה