retapamulin, התרופה הראשונה ממשפחה חדשה של אנטיביוטיקות, יעילה כטיפול טופיקלי

חוקרים הציגו יותר מתריסר מאמרים מדעיים המפרטים כיצד ה-retapamulin, התרופה האנטיביוטית הראשונה לשימוש בבני אדם שמקורה ממשפחת מרכיבים הידועים כ-pleuromutilins, נראית מועילה לאורך טווח רחב של פתוגנים הגורמים לזיהומים בעור ובמבנה העור.

ד”ר Goldstein, שהציג פוסטר שנושא במסגרת הכינוס השנתי של ה-Interscience Conference on Antimicrobial Agents and Chemotherapy (ה-ICAAC), מסביר כי קיים צורך רב באנטיביוטיקות לשימוש טופיקלי כמו התרופה הזו, שכן הטיפול נכשל בחולים רבים הנעזרים בסוגים שונים של טיפולים.

ד”ר Goldstein מדווח כי retapamulin מראה פעילות טובה כנגד 141 זני Propionibacterium שבודדו קלינית, כולל זנים שהראו עמידות ל-erythromycin, ל-clindamycin, ול-tetracycline.

בהתבסס על מחקר זה, ראוי ה-retapamulin להבחן עוד ויש לחקור את השימוש הקליני בו לטיפול באקנה, מסביר ד”ר Goldstein.

פרופ’ Kosowska-Shick, שהשתתפה גם היא בכינוס, מסבירה כי תוצאות המחקר נוגעות לשימוש האפשרי ב-retapamulin כטיפול טופיקלי בזיהומי עור ורקמות רכות שאינם מסובכים, הנגרמים בשל Staphylococcus aureus.

היא מוסיפה כי ל-retapamulin פוטנציאל נמוך לגרום להתפתחות עמידות של S. aureus, אחד הפתוגנים העיקריים שרכזו עמידות כנגד רוב סוגי האנטיביוטיקות.

למעשה, S. aureus עמיד ל-methicillin (או MRSA) נותר אחד הפתוגנים המסוכנים והפוטנטיים ביותר. אולם, כאשר ד”ר Shawar, שהציג גם היא פוסטר במהלך הכינוס, בדק 109 זני MRSA שבודדו, כולל אלו שהיו בעלי פרופיל גנטי אלים, הושמדו כולם באמצעות שימוש ב-retapamulin במינונים נמוכים.

כל זני ה-MRSA עוכבו בתרבית על-ידי ריכוזי retapamulin של 0.12mcg/mL ומטה, מציין ד”ר Shawar. הוא מסביר כי חברת GlaxoSmithKline מילאה בנובמבר בקשה לרישום תרופה חדשה ב-FDA עבור ה-retapamulin.

משתתפת אחרת בכינוס, גב’ Scangarella, מסבירה כי הושלמו מחקרי שלב 3 של התרופה ותוצאותיהם כלולות בטופס הבקשה שהגישה החברה ל-FDA. היא מסבירה כי המידע העולה ממחקרים אלה יפורסם לציבור במועד מאוחר יותר.

retapamulin הינו התרופה הראשונה ממשפחת ה-pleuromutilin שמיועדת לשימוש כטיפול אנטי-חיידקי טופיקלי בזיהומי עור. יש לה דרך פעולה ייחודית והיא אינה גורמת להופעת cross-resistance לתרופות אנטי-בקטריאליות אחרות.

באף אחד מהפוסטרים שהוצגו ב-ICAAC לא דווח על ניסויים קליניים שנערכו בבני אדם.

ד”ר Jones, שהשתתף בכינוס מסביר כי בשל הירידה ביעילותן של התרופות הטופיקליות שאושרו לשימוש, לדוגמא ה-mupirocin, נראה שיש צורך בפיתוח תרופות חדשות ללא cross-resistance למשפחות אנטי-חיידקיות אחרות.

במצגת שלו, בוחן ד”ר Jones יותר מ-600 זנים שבודדו וקובע כי עמידות ל-erythromycin, ל-mupirocin או ל-oxacillin, איננה משפיעה על הריכוז המזערי המעכב של retapamulin.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה