משאית הגמילה מעישון של שירותי בריאות כללית יוצאת לדרך (הודעת הכללית)

שירותי בריאות כללית יוצאת בפרוייקט הגמילה מעישון הגדול בישראל בהשקעה של מיליון וחצי שקל. במסגרת הפרוייקט תגיע משאית ניידת ל-31 אתרים ברחבי הארץ ביניהם: אוניברסיטאות מפעלים ומקומות עבודה ותקיים פעילויות להפסקת עישון.

שירותי בריאות כללית יוצאת עם פרויקט ארצי רחב היקף לגמילה מעישון בהשקעה של מיליון וחצי שקל.  הפרויקט, שנערך בשיתוף עם חברת התרופות גלקסו-סמית’ קליין וחברת התרופות דקסון, יחל ביום שלישי ה-03.01.06 ויימשך שלושה שבועות. מטרת הפרויקט להעלות את המודעות לנזקים הנגרמים כתוצאה מעישון ולעודד את ציבור המעשנים להפסיק לעשן.

על פי דו”ח משרד הבריאות על העישון בישראל, כ-25% מכלל האוכלוסייה הבוגרת מעשנים. בקרב בני הנוער כ-24% התנסו בעישון סיגריה וכ-5% מעשנים לפחות פעם ביום. מדי שנה מתים בישראל 10,000 אנשים כתוצאה מעישון, מתוכם 1,500 עקב עישון כפוי.

במסגרת הפרויקט משאית מיוחדת באורך 12 מטר, תנוע בין מוקדים שונים ברחבי הארץ, ביניהם מכללות ואוניברסיטאות, מפעלים גדולים ומוסדות ציבור. בכל מוקד בו תעצור המשאית, יוזמן הציבור לצפות בסרטון המציג עדויותיהם של מעשנים שהצליחו להיגמל ותהליך הפרידה שלהם מהסיגריה, יועץ גמילה מעישון יסביר בקצרה על אפשרויות הגמילה מעישון בכללית והמעשנים יוזמנו לבצע בדיקה לא פולשנית למדידת רמת חד-תחמוצת הפחמן בנשימה.

בנוסף, תחולק ערכה ובה חוברת הדרכה עם טיפים לגמילה מעישון, נזקי עישון כפוי ונרגילות, הסבר על סדנאות הגמילה מעישון של הכללית ומידע על “זייבן”- תרופת מרשם המשמשת להפחתת החשק לעשן ולהתמודדות עם תסמונת הגמילה מניקוטין, ו”ניקורט”- תחליף ניקוטין בצורת גומי לעיסה או משאף המסייעים לתהליך הגמילה מעישון.

זאב וורמברנד, מנכ”ל שירותי בריאות כללית: “הכללית שמה לה כמטרת על לקדם אורח חיים בריא בישראל, שכן ניהול אורח בריא הוא מפתח לצמצום תחלואה בעתיד. כחלק ממדיניות זו אנו מציעים ללקוחותינו מגוון רחב של כלים העוסקים בהיבטים השונים של ניהול אורח חיים בריא בתחומים: פעילות גופנית, תזונה, הריון ולידה, גידול ילדים ועוד. מניעת עישון והגמילה מעישון הם נושאים מהותיים בפעילות שלנו ואנו מציעים מזה כמה שנים חבילות סיוע המיועדות ללקוחותינו ופתוחות לכלל הציבור.

“עם זאת, אנחנו יודעים כי קשה מאד להפסיק לעשן וחיפשנו דרך שונה שבה נגיע באופן יזום ליותר אנשים, וניתן להם הזדמנות מעשית לבצע את הצעד הראשון לקראת הפסקת עישון ולכן בחרנו בפעילות שטח נרחבת ולא במדיה פרסומית קונבנציונאלית”.

לדברי וורמברנד, החידוש המרכזי של הקמפיין הנוכחי הוא בהגעה האישית אל המעשן בסביבת העבודה או הלימודים שלו ויצירת מגע ישיר לצורך העברת מידע רלוונטי ואותנטי. קמפיינים המתנהלים רק במדיה מסתכמים בסיסמאות שאולי חודרות, אך לא בהכרח מניעות לפעולה. “אני לא אומר שנצליח להביא ל-100% הצלחה, אך אני בטוח ומקווה לגעת ביותר אנשים באמצעות מהלך זה מאשר פרסומת בטלוויזיה”, אמר וורמברנד. 


הערת המערכת: אנחנו מצטרפים כמובן לאיחולי הצלחה למבצע זה. מעניין יהיה לבדוק בסקר אם הפעילות הזו, והקמפיין של ערוץ 10 להפסקת העישון יחד עם הפירסום של תוצאות הסקרים המעידים כי הציבור תומך בהגבלת העישון במקומות ציבוריים, אכן יפחיתו את שיעור המעשנים בישראל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה