סקירה לסרטן ריאה בעזרת צילומי חזה מגלה מקרים רבים בשלב מוקדם (J Natl Cancer Inst)

לפי ממצאי ביניים ממחקר שנעשה כעת עולה, כי סקירה לסרטן ריאה בעזרת צילומי חזה, מגלה מספר משמעותי של מקרים, חלקם בשלבים מוקדמים הניתנים לטיפול. זהו המחקר האמריקאי הגדול ביותר הבודק את היעילות של סקירה לסרטן ריאה.

מבין צילומי החזה של 77,465 אנשים שהוקצו לזרוע הסקירה במחקר, 5,991 (8.9%) הראו סימנים מחשידים לסרטן ריאה. אחרי בדיקות נוספות, סרטן ריאה נמצא ב- 126 מהאנשים, 44% מתוכם עם סרטן בשלב I.

בראיון לרויטרס אומר אחד החוקרים, כי ממצאי הביניים מראים אפשרות של תועלת אמיתית לסקירה שכזו. לדבריו, מטרת הסקירה לסרטן ריאה, היא לגלות את הגידולים בשלב מקומי ומוגבל, מה שיאפשר טיפול טוב יותר. במחקר הנוכחי, כמעט 50% מהגידולים שנמצאו בסקירה היו מקומיים. באוכלוסיייה הכללית ללא סקירה, רק 15-20% מגידולי הריאה מתגלים בשלב המקומי.  

החוקרים מדווחים, כי שיעורים גבוהים של סרטן ריאה נתגלו בקרב מעשנים ובקרב מעשנים לשעבר (6.3 ו- 4.9 ל- 1000 נסקרים). שיעור הסרטן בקרב לא מעשנים עמד על 0.4 ל- 1000 סקירות. לא מעשנים היוו 11% מבין האנשים בהם נתגלה סרטן ריאה.

בשלב הסופי של המחקר, תעשה השוואה בין 77,465 האנשים שעברו סקירה לסרטן ריאה ובין מספר דומה של אנשים שלא עברו סקירה, על מנת לראות האם ישנה הפחתה בתחלואה ובתמותה בעקבות הסקירה.

J Natl Cancer Inst 2005;97:1832-1839.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה