תפקודי הריאה נשמרים לאורך זמן אחרי טיפול משולב לסרטן ריאה (Chest)

לפי מחקר חדש עולה, כי תפקודי הריאה פוחתים רק במקצת, אחרי טיפול משולב של כימותרפיה והקרנה לסרטן ריאה מסוג small cell (SCLC) בשלב המוגבל. אחרי ההפחתה הקלה בתפקוד, המצב נשאר יציב למשך 5-15 שנים.

בראיון לרויטרס מסביר אחד החוקרים, כי ניתן לרפא חלק מהמטופלים עם SCLC בשלב המוגבל, כאשר תפקודי הריאה פוחתים רק במקצת בעקבות הטיפול. לדבריו, רופאים אינם צריכים לחשוש מלטפל במטופלים אלו בגלל החשש מסיבוכים ארוכי טווח.

במחקר השתתפו 23 מטופלים, ששרדו יותר מ- 5 שנים אחרי טיפול משולב של כימותרפיה וקרינה ל- SCLC. החוקרים עקבו אחרי תפקודי הריאה, התסמינים הריאתיים והסימנים הרדיוגרפים של המטופלים.

החוקרים מדווחים, כי על אף ש- 19 מהמטופלים הציגו תסמינים ריאתיים בתחילה, כמעט שליש מהמטופלים (7 מטופלים) דיווחו כי אין להם תסמינים אחרי 5 שנים. שלושה מטופלים המשיכו להיות אסימפטומטיים בפגישת המעקב האחרונה, כאשר שניים מהם נשארו בחיים 10 ו- 15 שנים אחרי תחילת הטיפול.

מבין 11 המטופלים שעברו ספירומטריה אחרי יותר מ- 5 שנים, השינוי היחידי שנראה היה ירידה ב- DLCO, מ- 71% בתחילה, ל- 56% אחרי שנה עד שנתיים. בארבעה מתוך 11 המטופלים, היה שיפור בתפקודי הריאה.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר נכונים באותה מידה, גם לגבי מטופלים עם סרטן ריאה מסוג non small cell בדרגה III, המטופלים בטיפול משולב.

Chest 2005;128:3261-3268.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה