נוגדני קומפלקס הפרין חוזים תוצאות שליליות לאחר ניתוח לב (J Thorac Cardiovasc Surg)

בחולים העוברים ניתוח לב, נוכחות קדם ניתוחית של נוגדנים נגד פקטור טסיות (PF) קומפלקס הפרין בסרום קשור באופן בלתי תלוי לתוצאות שליליות, על פי דיווח בגיליון דצמבר של The Journal of Thoracic and Cardiovascular Surgery.

למרות שחולים רבים מרגישים טוב לאחר ניתוח לב, מספר משמעותי של חולים סובל מתחלואה שאינה נובעת בלבד מגורמי סיכון ידועים. לכן קיימות אפשרויות לגלות דרכים טובות יותר לספק טיפול.

החוקרים בדקו האם רמה בסרום לפני הניתוח של נוגדני הפרין/PF4, שנבדקו באמצעות ELISA, היו קשורים לתמותה בבית החולים או אישפוז ממושך לאחר ניתוח לב ב-466 מבוגרים.

משך השהייה בבית החולים היה ארוך משמעותית עם תוצאות נוגדנים חיוביות (12.9 ימים) לעומת חולים עם תוצאות שליליות (11.9 ימים).

אחוז התמותה או אישפוז ממושך היה 33.9% לעומת 21.6% בהתאמה.

במודלים מולטיוריאנטים לוגיסטים, רמות נוגדני אנטי הפרין/PF4 היו קשורות באופן בלתי תלוי לעלייה בסיכון לסיבוכים משמעותיים אפילו לאחר התאמה לגורמי סיכון קדם ניתוחים אחרים.

הרלוונטיות הקלינית והמנגנון מאחורי ממצאים אלו עדיין אינם ברורים. החוקרים מעורבים במחקר שיבדוק קשר זה. למרות שכרגע זו השערה בלבד, המנעות מהפרין היא האסטרטגיה האפשרית הסבירה ביותר הניתנת לבדיקה במחקרים קלינים.

לידיעה במדסקייפ

J Thorac Cardiovasc Surg 2005;130:1567-1572

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה