ACE Inhibitors מומלצים לטיפול באי ספיקה מיטראלית עם יתר לחץ דם (Am Heart J)

ממחקר חדש עולה כי מעכבי Angiotensin Converting Enzyme (ACE Inhibitors) יעילים לטיפול בחולים הסובלים מאי ספיקה מיטראלית (Mitral Regurgitation) עם יל”ד סיסטולי. הטיפול אינו מועיל בחולים הסובלים מאי ספיקה מיטראלית ויל”ד תקין.

למרות שמעכבי ACE ניתנים לעיתים קרובות לטיפול באי ספיקה מיטראלית, מהמחקר עולה כי היתרונות, אם ישנם, קטנים מאוד וכנראה שעדיף לשמור את הטיפול לחולים עם יל”ד סיסטמי מלכתחילה.

תפקיד מעכבי ACE בטיפול באי ספיקה מיטראלית, ברובו אינו ידוע.

החוקרים השתמשו בבדיקות אקו-לב עוקבות כדי לקבוע את ההשפעות של Ramipril על חומרת אי ספיקה מיטראלית וגודל חדר שמאל ואת היכולת התפקודית ב-26 חולים אסימפטומטים עם אי ספיקה מיטראלית מתונה עד חמורה.

למרות הירידה המשמעותית בל”ד לאחר חצי שנה של טיפול ב-Ramipril, לא נרשם שינוי בחומרת אי הספיקה המיטראלית, גודל חדר שמאל, או המצב התפקודי, בחולים עם ל”ד תקין.

עם זאת, בתת-אוכלוסיה של חולים עם ל”ד סיסטולי גבוה מעל 140 מ”מ כספית מלכתחילה, היה סיכוי גדול יותר להתקדמות אי ספיקה מיטראלית, ולמעשה, נרשמה ירידה בחומרת אי הספיקה.

תוצאות המחקר עולות בקנה אחד עם ההנחיות הנוכחיות של ACC/AHA, השומרות את הטיפול להורדת Afterload בחולי אי ספיקה מיטראלית עם יל”ד סיסטמי, או הפרעה בתפקוד חדר שמאל.

לאחרונה, קיימת מגמה לנתח חולים אלו, אפילו אם הם אסימפטומטים עם אי ספיקה מיטראלית חמורה, ומחקר זה מראה כי טיפול תרופתי כנראה לא יביא לירידה משמעותית באי ספיקה מיטראלית. עם זאת, אם החולה סובל מיל”ד או מהפרעה בתפקוד חדר שמאל, יש לתת מעכבי ACE מסיבות אחרות.

בנוסף, העובדה שמדובר באחד המחקרים הגדולים שבוצעו עד כה, וכלל רק 26 חולים, מעידה כי יש צורך במחקרים נוספים  של חולים עם מחלות מסתמים.

Am Heart J 2005;150:1106.e1-1106.e6.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה