חשיפה אמהית לקרדית האבק קשורה לרמות אלרגנים בדם חבל הטבור (Ann Allergy Asthma Immunol)

מחקר חדש הראה כי אלרגנים לקרדית האבק בדם חבל הטבור של חלק מהיילודים שאימהותיהן היו חיוביות לאלרגן, ברמות התואמות לרמות בדם האם.

אף אחד מהיילודים שאימו היתה שלילית לאלרגן, Der p 1, נשאו את האלרגן בעצמם, ציינו החוקרים בגליון נובמבר של Annals of Allergy, Asthma & Immunology.

חשיפה מוקדמת בחיים לאלרגן קרדית האבק היתה קשורה לסיכון לאסתמה בילדות. הממצאים כי חשיפה ברחם הציעו כי אימהות יכולות להפחית את הסיכון של ילדיהם לאסתמה באמצעות הגבלת החשיפה שלהן לאלרגנים.

הסיכון לאבתמה ואטופיה גבוה בהרבה בילדים שאימהותיהם סובלות ממצבים אלו לעומת אבות הסובלים מהם, דבר המציע השפעה אימהית מעבר להעברת גנים.

מחקר קודם מצא כי Der p 1 בנוזל האמניוני ובדם חבל הטבורי של חלק מהעוברים שלאימהותיהם היו רמות גבוהות של אלרגנים בביתם. לא ידוע למה האלרגנים נמצאו בחלק אך לא בכל היילודים, ואיך קרה המעבר.

בכדי לבדוק את הקשר, מדדו החוקרים רמות Der p 1 ב-98 אמהות וילדיהן. 27 (28%) מהנשים נמצאו חיוביות לאלרגן, בעוד 12 מהילודים היו עם רמות ניתנות לזיהוי של האלרגן בדם הטבורי.

אנליזת רגרסיה ליניארית של 12 הילודים והאימהות מצאה קשר ישיר בין אלרגנים בילודים ורמות אלרגנים באם, עם רמות בילוד שהיו בערך שליש מהרמות באם. רמות האלרגנים ביילוד היו קשורות ל-Der p 1 ספציפי ל-IgG, אך לא ל-Der p 1 ספציפי ל-IgE.

הממצאים מציעים כי יתכן ויש מעורבות אלרגנים ספציפים ל-IgG במעבר האלרגנים דרך השיליה מהאם לעובר.

האישור כי חשיפה לאלרגן מתרחשת ברחם באמצעות חשיפה דרך השיליה לאלרגנים באם מציע כי בנוסף להימנעות ילדים מאלרגנים באוויר, מניעה חשיפה אימהית במהלך ההריון עשויה להפחית עוד את השכיחות לאסתמה בילדים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה