האם הזרקת גלוקוקורטיקואידים יעילה בחולי Rheumatoid Arthritis? (מתוך Ann Rheum Dis)

ממחקר חדש עולה כי הזרקת גלוקוקורטיקואידים לתוך המפרק של חולי Rheumatoid Arthritis (RA), מגנה על הסחוס. בנוסף, מנוחה במיטה משפרת את התוצאות.

החוקרים מציינים כי טיפול כזה ניתן באופן שגרתי לחולי RA עם Synovitis. עם זאת, יש מעט דאגה באשר לשאלה אם הטיפול עלול להביא להרס הסחוס. שאלה לא-פתורה נוספת היא אם אימוביליזציה של המפרק מביאה לתוצאות טיפול טובות יותר.

החוקרים עקבו אחר 20 חולי RA עם Synovitis בברך, שחולקו באקראי לטיפול בהזרקה יחידה של גלוקוקורטיקואידים, ולאחריה 24 שעות של מנוחה במיטה או פעילות רגילה.

בשתי הקבוצות נרשמה ירידה ברמות Cartilage Oligomeric Matrix Protein (COMP) מדד לתחלופה של הסחוס, אך ירידה משמעותית יותר נרשמה בקרב אלו שנחו במיטה. רמות Osteocalcin ירדו משמעותית ובאופן דומה בשתי הקבוצות, עובדה המצביעה על ירידה ביצירת עצם.

לאור הממצאים הללו, החוקרים מסכמים כי הטיפול יעיל בהורדת הרס הסחוס. יתרה מזאת, הם מסויפים כי שהירידה הגדולה יותר ברמות COMP בסרום, הנראית בחולים הנחים לאחר הטיפול, עשויה לקשף ירידה בפינוי מחלל המפרק.

במקרה הצורך, ניתן לתת זריקות אלו באופן תדיר יותר, מההמלצות של אחת לשלושה חודשים, מאחר שהן מגנות על החוס ומאחר שהדיכוי של ציר היפותלמוס-היפופיזה-אדרנל הוא קצר טווח והפיך. עם זאת, החוקרים מוסיפים כי צורך בהזרקות תדירות מאוד עלול להעיד על מחלה שאינה נשלטת ויש לשקול שינויים תרופתיים אחרים.

Ann Rheum Dis 2005;64:1750 -1753.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה