Solarscan מבדיל בין מלנומה לגידול שפיר (Arch Dermatol)

מכשיר לאנליזת הדמיית דרמוסקופיה אוטומטית (SolarScan) מדוייק מספיק לשמש “כמומחה לדעה שניה” באבחנה בין מלנומה ראשונית לגידול מלנוציטי שפיר.

החוקרים השוו אבחנה קלינית עם זו שהושגה באמצעות SolarScan. הם השתמשו ב-260 מלנומות ו-1239 גידולי מלנוציט שפירים שאופיינו היסטולוגית לאימון, ובדיקה של 122 מלונומות ו-596 מלנוציטים שפירים.

על פי הדיווח בגיליון נובמבר של Archives of Dermatology, סדרת האימון הראתה רגישות של 90% למלנומה וספציפיות של 64%. תוצאות סדרת הבדיקות היו דומות, עם רגישות של 91% וספציפיות של 68%.

ל-SolarScan היתה רגישות ברת השוואה למומחי דרמוסקופיה ודרמטולוגים, עם עליונות ניכרת ברגישות ביחס לרופאים כלליים. למכשיר האוטומטי גם ספציפיות גבוהה לעומת כל הקבוצות הקליניות האחרות.

החוקרים ציינו כי המכשיר מדגים דיסקרימינציה פחות טובה באנליזת פגיעות לא מלנוציטיות כמו סבוראה קרטוזס והמנגיומה.

בגלל שהמכשיר לעולם לא יגיע לרמת דיוק של 100%, וכיוון שסטנדרט הזהב של אבחנה היסטופתולוגית סובל מחוסר התאמה משמעותי, האבחנה הממוחשבת האבסולוטית כנראה לעולם לא תשמש כאבחנה קלינית אבסולוטית. סביר יותר שתשמש כמסייעת לקבלת ההחלטה.

במאמר מערכת הציעו החוקרים כי דרמוסקופיה דיגיטלית אוטומטית יכולה לשמש רק רופאים מומחים היכולים לשפוט איזה פגיעות פיגמנט בעור דורשות אנליזה כזו.

דרך קשר ממושך בין דרמטולוגים, הכוונה ופיתוח של תוכנה, ואנלייזר דרמטוסקופי דיגיטלי ניתן להשיג שימוש מקסימלי של כלים אלו לסייע באבחנה.

לידיעה במדסקייפ

Arch Dermatol 2005;141:1388-1396,1444-1446.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה