בדיקת אולטרה-סאונד יעילה למעקב אחר עוברים בנשים עם Graves Disease (מתוך J Clin Endocrinol Metab)

ממחקר חדש עולה כי בדיקת US היא אמצעי יעיל לניטור אחר בלוטות התריס בעוברים לנשים הסובלות מ-Graves’ Disease.

החוקרים טוענים כי US הוא כלי חזק, לא-פולשני, המסייע להבטיח תפקוד תקין של בלוטת התריס בעובר, במקרים של אם החולה במחלת Graves’, וגם במצבים אפשריים אחרים. יתרה מזאת, מאחר שמדובר בשיטה פשוטה, ניתן להפיץ את השימוש בה.

עוברים עלולים לפתח היפותיירואידיזם או היפרתיירואידיזם, בעקבות תרופות AntiThyroid או AntiThyrotropin (anti-TSH) Receptor Antibodies, שנוטלות האמהות .

אבחנה מוקדמת הכרחית לטיפול מוצלח. בכדי להעריך את יעילות בדיקת US של בלוטת התריס של העובר, לפני הלידה, החוקרים ביצעו מעקב חודשי אחר 72 נשים הרות, עם מחלת Grave’s בעבר או בהווה, החל משבוע 22 להריון.

בקרב 31 עוברים לאמהות ללא נוגדנים מסוג Anti-TSH Receptor Antibody, שלא נטלו טיפול AntiThyroid במהלך ההריון, נרשמו תוצאות נורמליות.

עבור יתר 41 העוברים, 30 הראו תוצאות נורמליות בשבוע 32 ו-29 הראו פעילות תקינה של בלוטת התריס בזמן הלידה (Euthyroid) . עובר אחד סבל מהיפותיירואידיזם קל בבדיקות דם מהטבור. ביתר 11 העוברים, זוהה גוייטר בבדיקת US, בשבוע 32. מהם, 7 סבלו מהיפותיירואידיזם ו-4 מהיפרתיירואידיזם.

נרשם מקרה תמותה אחד, אך לאחר טיפול, 10 האחרים הראו תוצאות טובות,עם תפקוד תקין או שונה מעט של בלוטת התריס בזמן הלידה. החוקרים מצאו כירגישות בדיקת US בזיהוי הפרעה בתפקוד בלוטת התריס בשבוע 32, עומדת על 92%, והסגוליות היא 100%.

לסיכום, החוקרים טוענים כי בדיקת US, יחד עם מעקב צמוד של מומחים, יכול להבטיח אבחון וטיפול מתאים בהפרעות בבלוטת התריס בעוברים לנשים עם Graves’ Disease.

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:6093-6098.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה