שילוב Nesiritide עם משתנים במינון גבוה מלווה בסיכוי מוגבר לרמות קריאטינין גבוהות בסרום

ממחקר חדש שפורסם בכנס של American Heart Association’s Scientific Sessions 2005 פורסם כי לחולים עם אי ספיקת לב חדה שטופלו ב- Nesiritideיחד עם משתנים במינון גבוה, סיכוי גבוה יותר לרמות קריאטינין גבוהות בסרום.

החוקרים קבעו את הסיכון היחסי לרמות מוגברות של קריאטינין בעקבות Nesiritide, בהשוואה ל-Nitroglycerin בחולים עם אי ספיקת לב שטופלו במשתנים במינון-גבוה.

לצורך ניתוח הנתונים, החוקרים השתמשו בנתונים ממחקר שהשווה בין טיפול ב-Nesiritide ל-Nitroglycerin.

כל הנבדקים במחקר סבלו מאי ספיקת לב חדה לא-מפוצה וקוצר נשימה במנוחה או עקב פעילות מינימלית (דיבור, אכילה או מקלחת), למרות טיפול תרופתי סטנדרטי.

משתנים במינון גבוה הוגדרו כ-Furosemide במינון יומי מקסימלי של של 160 מ”ג ומעלה, Bumetanide 4mg ומעלה, Torsemide 80mg ומעלה, Metolazone 10mg ומעלה, Chlorothiazide mg1000 ומעלה, ו-Hydrochlorthiazide 50mg ומעלה או טיפול בשני משתנים או יותר, ללא קשר למינון.

מבין 489 הנבדקים, נאספו נתונים אודות רמות הקריאטינין בסרום של 268 נבדקים בקבוצת Nesiritide ו-212 נבדקים בקבוצת ניטרוגליצרין. מבין אלו, 137 נבדקים שטופלו ב-Nesiritide ו-117 מטופלי ניטרוגליצרין, טופלו במשתנים במינון גבוה.

שיעור העליות ברמת קריאטינין בסרום מעל 0.5 מ”ג לד”ל בהשוואה בין תחילת המחקר למצב לאחר 30 יום, חושבו בנבדקים שקיבלו משתנים במינון גבוה ובנבדקים שקיבלו משתנים במינון נמוך או בינוני.

הסיכוי לעליה ברמות קריאטינין מעל 0.5 מ”ג לד”ל לא הושפע בעקבות סוג Vasodilator בקרב קבוצת המטופלים במשתנים במינון נמוך או בינוני.

עם זאת, הסיכוי לעליה גדולה מ-0.5 מ”ג לד”ל ברמות קריאטינין היתה גדולה באופן משמעותי בנוכחות Nesiritide בקרב המטופלים במשתנים במינון גבוה, בהשוואה לאלו שלא טופלו במשתנים במינון גבוה (20.5% vs. 34.3%; risk ratio =1.6, P = .02).

החוקרים ציינו כי המנגנון להגברת הסיכון לרמות קריאטינין מוגברות לנוכח שילוב Nesiritide עם משתנים במינון גבוה, אינו ברור. לדבריהם, דרושים מחקרים נוספים כדי לזהות את השימוש הטוב ביותר של Nesiritide עם משתנים.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה