Quetiapine מקלה על תסמיני גמילה מאופיואידים (J Clin Psychiatry)

ממחקר חדש עולה כי נטילת Quetiapine בזמן גמילה מאופיואידים מסייעת להקל על תסמיני הגמילה. החוקרים בדקו נבדקים שעברו דה-טוקסיפיקציה אמבולטורית מאופיואידים שטופלו ב-Clonidine, Hydroxyzine, Trazodone, Diphenoxylate/atropine ולעיתים Chlordiazepoxide.

בנוסף, הנבדקים קיבלו תחילה 8 טבליות של 25 mg Quetiapine. נאמר להם להפסיק ליטול 1-2 טבליות כל 4 שעות בהתאם לתסמיני הגמילה או כמיהה (מינון יומי מקסימלי של 200 מ”ג). המינונים הועלו אם התרופה נסבלה היטב והמטופלים דיווחו על השפעות חיוביות.

סה”כ טופלו 213 ב- Quetiapine במרפאה. מהם, 41% השלימו את התכנית, עם לפחות 5 ימים של הימנעות. לאחר הצלחה מוקדמת מסוימת עם Quetiapine, הנבדקים התבקשו להשלים שאלון תרופתי למטרות בקרת איכות.

מבין 107 הנבדקים שהשלימו את הסקר, 79 (74%) דיווחו כי Quetiapine סייע בהורדת הכמיהה (Craving) לאופיואידים ו-52 (49%) טענו כי התרופה עזרה להקטין את החרדה בעקבות הגמילה. ירידה בכאב סומאטי נרשמה ב-24 נבדקים (22%), ו-22 נבדקים (21%) דיווחו כי Quetiapine סייע בהקלה על הפרעות השינה. 14 נבדקים (13%) דיוווחו על שיפור בתאבון.

4 נבדקים טענו כי התרופה היתה חסרת השפעה. 7 לא יכלו לסבול את התרופה בעקבות תופעות הלוואי. הנבדקים קיבלו Quetiapine במינון ממוצע של 206 מ”ג ליום.

נראה כי Quetiapine משחק תפקיד בדה-טוקסיפיקציה מאופיואידים, למרות שמנגנון הפעולה הפרמקולוגי עדיין אינו ידוע. לאור התוצאות יש מקום להמשיך ולחקור את הנושא.

J Clin Psychiatry 2005;66:1285-1288.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה