Sildenafil משפרת תסמינים בדרכי השתן בגברים עם הפרעות זיקפה (מתוך כנס של Sexual Medicine Society of North America)

ממחקר חדש שהוצג בכנס של Sexual Medicine Society of North America עולה כי טיפול בויאגרה (Sildenafil) משפר את התסמינים בדרכי השתן בגברים עם הפרעות זיקפה ו-Benign Prostatic Hyperplasia (BPH).

ויאגרה הביאה לשיפור דרמטי במתן שתן, השיפור דומה לשיפור המתקבל לאור טיפול בתרופות לטיפול בתסמיני BPH. למעשה, ויאגרה הביאה לשיפור טוב יותר לעומת חלק מהתרופות האחרות.

מחקרים קודמים הראו כי מעל 70% מהגברים עם תסמינים בדרכי השתן התחתונות הקשורות ב-BPH, סובלים בנוסף מהפרעות בזיקפה. במחקר הנוכחי חולקו 300 גברים לטיפול בויאגרה או בפלסבו למשך 12 שבועות.

כצפוי, Sildenafil היה קשור בשיפור משמעותי בתפקודי זיקפה, הערכה עצמית ואיכות חיים. בנוסף, בגברים שטופלו בויאגרה היה סיכוי גדול יותר לירידה בשכיחות תסמיני גרד וחסימות בדרכי השתן התחתונות.

מסר חשוב אחד מהמחקר הוא שניתן לפגוע בשתי ציפורים במכה אחת. מסר נוסף הוא ששילוב תסמינים בדרכי השתן התחתונות עם הפרעות זיקפה עשוי להיות ביטוי לאותה בעיה מרכזית.

בהקשר זה, הפרעה בפעילות מערכת אנזימטית יחידה, Nitric Oxide System, עשויה להיות האחראית הן לתסמינים בדרכי שתן תחתונות והן להפרעות זיקפה.

לאור ממצאים אלו, החוקרים מאמינים כי דרושים מחקרים נוספים, וכן היו מעוניינים לברר כיצד Sildenafil משפיע על תסמינים בדרכי השתן בנשים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה