תגובות עוריות בעקבות Mesothreapy קשורות בכלים מזוהמים ושימוש במוצרים לא-מאושרים (MMWR)

המרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC) מדווח בגליון Morbidity and Mortality Weekly Report שפורסם ב-11 בנובמבר, כי תגובות באזורי זריקה לאחר Mesothreapy נובעות ככל הנראה מהעדר טכניקות אספטיות ו/או שימוש במוצרים שלא קיבלו את אישור FDA.

תוצאות הבדיקה של CDC הראו כי 14 נשים בגילאי 18-63 מוושינגטון פיתחו תגובה עורית ממושכת, עמידה לטיפול אנטיביוטי, שנמשכה 3 ימים ומעלה לאחר זריקות מזותרפי של מוצרים שלא אושרו ע”י FDA מאדם לא-מורשה.

מרבית הנשים סבלו מאודם ונפיחות, בחלקן התפתח כיב באזור ההזרקה. התגובות הופיעו בעיקר באזור הטורסו או הרגליים, לא היו דיווחים על תגובות בפנים (6 הנשים קיבלו זריקה לפנים).

למרות שכמעט בכל המקרים הסיפור הקליני וההיסטופתולוגי של התגובות נבע מזיהום חיידקי שאינו Tuberculosis, רגישות התרביות היתה מוגבלת בעקבות נפח דגימה קטן ורק בדגימה אחת צמחו מושבות של Mycobacterium Chelonae.

לדברי CDC, כלים אספטים לא-מתאימים הם הגורם העיקרי לזיהומים בעקבות Mesotherapy ונבדקים רבים דיווחו על פרצות רבות במהלך תהליך ההזרקה, כולל מטפל שלא שמר על היגיינת הידיים, חיטוי העור, שימוש במגבונים ספוגים באלכוהול לפני הזריקה ולבישת כפפות.

למרות שלא ניתן היה להשיג דגימות של החומר המוזרק, ההיסטופתולוגיה היתה קשורה גם בתגובה כימית או אלרגית. חומרים מסוימים (כמו חומרי מילוי קוסמטים ותערובת Aminophilline, Xantinol Nicotinate ולידוקאין) נקשרו בעבר לתגובות באזורי הזרקה לאחר Mesotherapy.

על-מנת לצמצם את הסיכון לסיבוכים זיהומיים, יש לשמור על אמצעי הזהירות הסטנדרטים המומלצים, לבצע תהליך הזרקה בטיחותי עם כלים אספטים מתאימים, ולהזריק רק חומרים שקיבלו את אישור FDA שהוכנו תוך שמירה על ההנחיות שנועדו להבטיח סטריליות.

MMWR. 2005;54;1127-1130

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה