טיפול רפואי מבוקר חוסם את התגובה של מערכת הנשימה התחתונה בזמן מבחן אספירין (Ann Allergy Asthma Immunol)

nמחקר חדש עולה כי טיפול רפואי מבוקר (Controller Medications) חוסם את התגובה של מערכת הנשימה התחתונה במהלך מבחן אספירין בחלק מהמטופלים עם Aspirin-Exacerbated Respiratory Disease (AERD).

עם זיהוי תרופות חדשות לאסטמה, ובעיקר הזמינות של תרופות המשפיעות על לויקוטריאנים (Leukotriene Modifier Drugs), דה-סנסיטיזציה של אספירין הפכה לפרוצדורה בטוחה יותר.

החוקרים בדקו אם היה אפקט חסימתי כלשהו בשימוש ב-Beta-2-Agonist Long Term, קורטיקוסטרואידים סיסטמים ו/או קורטיקוסטרואידים בשאיפה לבד או כטיפול נלווה עם Leukotriene Modifier Drugs (LTMD) בקרב 678 נבדקים עם חשד ל-AERD שעברו מבחן אספירין ודה-סנסיטזציה.

שילוב LTMD, קורטיקוסטרואידים בשאיפה ו-Long Acting Beta-2-Agonists עם או בלי קורטיקוסטרואידים סיסטמים, הסיט את התגובה למבחן אספירין מתגובה קלאסית של מערכת הנשימה העליונה והתחתונה לתגובה של האף והעיניים בלבד (Naso-Ocular Symptoms).

LTMD היו בעלי האפקט המשמעותי ביותר על תוצאות מבחן אספירין.

נמצא קשר בין השימוש ב-Theophylline ובין הסטת אחוז המטופלים שחוו Naso-Ocular Symptoms לתגובה של מערכת הנשימה התחתונה. דבר זה בלט לעומת התגובה במטופלי LTMD.

נראה שלקורטיקוסטרואידים סיסטמים אין תפקיד בהסטת התגובה מתגובה של מערכת הנשימה התחתונה לתגובה של מערכת הנשימה העליונה. קורטיקוסטרואידים בשאיפה לעומת זאת, בעלי אפקט דומה לזה של LTMD.

למרות ש-LTMD משפיעים באופן משמעותי על תוצאות מבחן אספירין, לא גרמו לעליה בשכיחות תוצאות שליליות במבחן אספירין אורלי. קיימת תת-קבוצה של מטופלים עם AERD שאינם מגיבים כלל ועוברים דה-סנסיטיזציה שקטה, המוסווית בעקבות השימוש ב-LMTD, אך למרות זאת, השימוש בטיפול מבוקר ב-AERD צריך לשמש לייצוב אסטמה ולאפשר מבחני אספירין בטוחים ומדויקים.

החוקרים מקווים שהמחקר הנוכחי ומחקרים עתידיים ידגימו את הדרכים להפוך את תהליך דה-סנסיטיזציה של אספירין לבטוח מספיק כך שישמש גישה נפוצה יותר לטיפול באלרגיה ולריאות. משנת 1998, עם השימוש ב-Montelukast לפני טיפול במרבית המטופלים, לא היה מטופל אחד שהתגובה האסטמטית שלו לאספירין היתה חמורה דיו עד שנדרש להעבירו לטיפול נמרץ.

דה-סנסיטיזציה של אספירין עדיין מבוצעת בצורה הטובה ביותר ע”י רופאים מנוסים. עד שמחקרים עתידיים ידגימו את הבטיחות המוחלטת של הפרוצדורה הזו, יש לנקוט משנה זהירות כאשר שוקלים לבצע דה-סנסיטיזציה בחולי חוץ.

Ann Allergy Asthma Immunol 2005;95:330-335.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה