ניסיונות הגמילה מעישון מעוכבים בעקבות התפיסה השגויה של ניקוטין בקרב מעשנים (מתוך הכנס השנתי של American College of Chest Physicians)


הממצאים מפתיעים שפורסמו בכנס השנתי של American College of Chest Physicians עולה כי מעשנים רבים מאמינים כי ניקוטין גורם לסרטן, ופחד זה עשוי להתערב באופן משמעותי במאמצים להפסיק לעשן.

הסקר כלל 1,139 נבדקים, מהם 482 גברים ו-657 נשים, שהשתתפו בתכנית להפסקת עישון. הנבדקים נשאלו לאמונותיהם באשר לסיכון בין עישון וסרטן ותפקיד ניקוטין בסיכון לסרטן.

לדברי החוקרים, מרבית המעשנים 71.9% מהנשים ו-59.4% מהגברים) האמינו כי ניקוטין גורם לסרטן. בנוסף, 75% מהנשים ו-64.5% מהגברים הביעו דאגה כי העישון יגרום להם לסרטן. 71.9% מהנשים ו-63.1% מהגברים עישנו סיגריות לייט, מתוך אמונה שזה יקטין את צריכת הניקוטין ולכן יקטין את הסיכון לסרטן.

החוקרים טוענים כי ההפך הוא הנכון, ניקוטין אינו גורם לסרטן, אך זו הסיבה שנבדקים אינם מתלהבים מהשימוש במדבקות שיסייעו להם להיגמל. צורת ההעברה היא שאחראית לסיכון, עשן הסיגריות שמכיל קרצינוגנים, נוירוטוקסינים וטוקסינים אחרים.

יותר נשים הביעו פחד, אשמה ודאגה באשר לסיכונים שהן נוטלות בעישון (77.2% לעומת 61.7% מהגברים). הן גם פחדו יותר מכשלון בניסיונותיהן להפסיק בהשוואה לגברים (17.5% לעומת 10.7%). עם זאת, שיעורי הגמילה לאחר 30 יום היו דומים בין גברים ונשים (59.1% לעומת 54.9%).

החוקרים טוענים כי ניקוטין הוא הסם לו המעשנים כמהים. זו הסיבה שמדבקות הן אלטרנטיבה טובה למעוניינים להפסיק. מעשנים זקוקים לתכנית מקיפה הכוללת טיפול תרופתי באמצעות מדבקות ניקוטין. התכניות דומות מאוד לתכניות אחרות לטיפול בהתמכרויות , אך הם צריכים ללכת צעד נוסף קדימה.

לא משתמשים בשיטות הימענות מוחלטת , מאחר שהפסקה פתאומית מלווה בשיעורי כישלון גבוהים מאוד. תכניות הכוללות שינוי התנהגותי, דמיון מונחה ומערכות תמוכות הן יעילות. ומדבקות הן כלי שימושי מאוד בתכנית.

CHEST 2005: 71st Annual Meeting of the American College of Chest Physicians

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה